Doorgaan naar inhoud

Wie kent de schilder?.

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • scholte Offline
  • Berichten: 155
  • Lid geworden op: 16 okt 2008, 17:47

Re: Wie kent de schilder?.

Bericht door scholte »
Maar eh.... dat staat er toch helemaal niet? Er staat mogelijk (denken Sytze en ik) Nefkens en het lijkt op een Nefkens en niet echt op een Arie Zwart die een minder groffe toets hanteerde.

https://rkd.nl/nl/explore/artists#search=advanced&sa[kunstenaarsnaam]=nefkens%20
  • Eliene Offline
  • Berichten: 181
  • Lid geworden op: 16 dec 2012, 14:58

Re: Wie kent de schilder?.

Bericht door Eliene »
Hartelijk dank voor je bericht.
Ik had op internet een schilderij gevonden van A.J. Zwart waarvan de bomen verdacht op de bomen leken van die van mijn schilderij.
Bij sommige schilderijen van A.J. Zwart zie ik ook dat hij vaag signeert.
Zie foto's.
Het kan best ook een Nefkens zijn zoals u het aangeeft.
Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • scholte Offline
  • Berichten: 155
  • Lid geworden op: 16 okt 2008, 17:47

Re: Wie kent de schilder?.

Bericht door scholte »
Niemand beweert dat het Parijse stadsgezicht een echte Arntzenius is, Mark Plaat. Het is een Jobst Frese met een nepmonogram. Maar wel met de bedoeling op een Arntzenius te lijken.


https://www.stadslog.nl/gastbijdrage/jobst-frese-de-stille-vervalser
  • Eliene Offline
  • Berichten: 181
  • Lid geworden op: 16 dec 2012, 14:58

Re: Wie kent de schilder?.

Bericht door Eliene »
Geachte Scholte.
Bedankt voor je bericht.
Ik was het vergeten te melden.
Ik heb aan de achterzijde een handgeschreven tekst ontdekt.Er staat "Rokin" op.Het is dus Amsterdam Rokin.

met vriendelijke groet,
Eline
  • Eliene Offline
  • Berichten: 181
  • Lid geworden op: 16 dec 2012, 14:58

Re: Wie kent de schilder?.

Bericht door Eliene »
Beste Mark.

Hartelijk dank voor je bericht.
Ik ben nu even de tel kwijt.
Kan je me op weg helpen?.
Welke schilder is dit volgens jouw?.
Zie foto.
Alvast hartelijk dank voor je tijd.
Nog een fijne avond.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • mark plaat Offline
  • Berichten: 722
  • Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:17

Re: Wie kent de schilder?.

Bericht door mark plaat »
Beste Eliene
Ik weet het niet..
Maar doe eens een poging om een foto te maken van voor en achter en een
foto met groen licht van de handtekening..
Ook het doek is veelal (let op soms) een indicatie.
Maar ik denk zelf, dat een diep gaand onderzoek niet nodig zal zijn.
Maar zeker in deze tijd ,is discussie over mijn hobby leuk toch..
succes
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
Plaats reactie