Doorgaan naar inhoud

Wie kent de schilder?.

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • Eliene Offline
  • Berichten: 181
  • Lid geworden op: 16 dec 2012, 14:58

Wie kent de schilder?.

Bericht door Eliene »
Beste forum leden en kunst liefhebbers.

Wie kan mij helpen.
Graag zou ik de schilder willen weten van dit stadsgezicht in de avond/nacht?.
Het betreft een maroufle (doek op paneel geplakt).
Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en moeite.

met vriendelijke groet,
Eline
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • scholte Offline
  • Berichten: 155
  • Lid geworden op: 16 okt 2008, 17:47

Re: Wie kent de schilder?.

Bericht door scholte »
Lijkt me een ding uit de vervalsingenfabriek van Jobst Heinrich Frese. Die signeerde met tientallen namen en monogrammen. Ik denk dat hier FB staat en dat die initialen Felicien Bobeldijk moeten voorstellen.

https://www.stadslog.nl/gastbijdrage/jobst-frese-de-stille-vervalser

Veel van dat werk werd door de handelaar Jan Kelderman met zijn eigen naam ondertekend. Ik denk dat deze van dezelfde Frese is:
https://www.museumserver.nl/phorum/read.php?3,26474,26521
  • Eliene Offline
  • Berichten: 181
  • Lid geworden op: 16 dec 2012, 14:58

Re: Wie kent de schilder?.

Bericht door Eliene »
Hartelijk dank voor uw informatie.
Ik ben het met u mee eens.
Monogram kan ook een FA zijn.
Dan zou je gauw uitkomen bij Floris Arntzenius,maar dat ik het ongetwijfeld ook niet.
Ik moet zeggen dat u ongelooflijk veel verstand heeft van schilderijen.
Kunt u de signering lezen van dit schilderij?.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Eliene Offline
  • Berichten: 181
  • Lid geworden op: 16 dec 2012, 14:58

Re: Wie kent de schilder?.

Bericht door Eliene »
Het klopt helemaal.
Nu u het zegt heb ik de signatuur vergeleken met de schilderijen van Wim Nefkens die op internet staan en het klopt helemaal.
Nogmaals hartelijk dank voor alle hulp.
Ik wens u nog een hele fijne avond toe.
  • sytze Offline
  • Berichten: 460
  • Lid geworden op: 08 nov 2016, 17:18

Re: Wie kent de schilder?.

Bericht door sytze »
Het is volgens mij niet Wim maar een andere Nefkens, Jacobus Cornelis of Martinus Josephus. Het vervelende is dat er nog meer zijn en dat ze allemaal die rare dubbeldikke N schrijven en vaak alleen de achternaam: https://rkd.nl/nl/explore/artists#search=advanced&sa[kunstenaarsnaam]=nefkens%20

https://www.kunstveiling.nl/veilingopbrengsten/detail/martinus-josephus-nefkens/4Fye3jSW9aWQskS8KyaUI

https://www.catawiki.com/l/4552623-martinus-jacobus-nefkens-1866-1941-children-playing-with-goats#&gid=1&pid=5
Plaats reactie