Talloze mensen noemen een ets een schilderij, maar een schilderij een ets noemen is uniek

Het is dus een olieverfschilderij op doek. En de artistieke kwaliteit is heel laag. Zo laag, dat het geen echt zin heeft de naam de ontcijferen. Want die staat gegarandeerd nergens gedocumenteerd. Zelfs ik kan beter schilderen en ik kan op dat vlak echt helemaal niks...
Ik vermoed dat het oorlogskunst is. In 1942 stegen de kunstprijzen zo explosief dat veel Nederlanders, werkloos door de oorlog of in onderduik, schilderijen gingen maken. Duitse soldaten wilden allemaal 'Hollandgemälde' naar huis sturen. Daarom duiken zulke dingen op ebay Duitsland nog steeds vaak op. Maar ze blijven onverkocht.