Doorgaan naar inhoud

Handtekening schilder?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• Hart Offline

Re: Handtekening schilder?

Bericht door Hart »
Talloze mensen noemen een ets een schilderij, maar een schilderij een ets noemen is uniek :) Het is dus een olieverfschilderij op doek. En de artistieke kwaliteit is heel laag. Zo laag, dat het geen echt zin heeft de naam de ontcijferen. Want die staat gegarandeerd nergens gedocumenteerd. Zelfs ik kan beter schilderen en ik kan op dat vlak echt helemaal niks...

Ik vermoed dat het oorlogskunst is. In 1942 stegen de kunstprijzen zo explosief dat veel Nederlanders, werkloos door de oorlog of in onderduik, schilderijen gingen maken. Duitse soldaten wilden allemaal 'Hollandgemälde' naar huis sturen. Daarom duiken zulke dingen op ebay Duitsland nog steeds vaak op. Maar ze blijven onverkocht.
  • VanSammy Offline

Bericht door VanSammy »
Ik wist dat al, maar de intentie van dit onderzoek hangt samen met de mogelijkheid dat dit schilderij op het niveau van de student op een school een historische waarde heeft in het begin met weinig kennis of familiegevoel, het is mogelijk dat Een familielid van de familie Benoy die een onbelangrijk leven als kunstenaar heeft gehad, maar belangrijk in andere facetten.
  • VanSammy Offline

Bericht door VanSammy »
Je vergist je, de naam Benoy komt voor in verschillende landen, waaronder niet alleen Nederland, maar ook in Frankrijk, België, hoewel het in de vorige eeuw in het Verenigd Koninkrijk vaker voorkomt, het alleen in Genanet.org komt, ze zijn er allemaal sinds de eeuw Vanaf 16 en misschien verder terug
Plaats reactie