Doorgaan naar inhoud

Oud schilderij zonder signatuur.

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• T.Dijkstra Offline

Oud schilderij zonder signatuur.

Bericht door T.Dijkstra »
Dit schilderij is al een aantal jaren in mijn bezit. Zo goed als ik het kan zien heeft het geen signatuur. Ik blijf nieuwsgierig. Is er iemand die een idee heeft wie de schilder van dit mooie oude schilderijtje zou kunnen zijn en in welke tijd het gemaakt is. Het doek is in een slechte staat. Ik vraag me af of het de moeite waard is om het te laten restaureren.
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • uverb Offline

Re: Oud schilderij zonder signatuur.

Bericht door uverb »
Het is papier, geplakt op doek. Dat zie je aan de scheuren in het oppervlak. Wat we bij deze resolutie niet kunnen zien is of het een reproductie of een aquarel is. Daarom is de vraag over restaureren zo niet te beantwoorden.
  • uverb Offline

Bericht door uverb »
Ja, zo is het een stuk duidelijker. Het is een 'opgewerkte' repro op doek. Meestal zijn dat zwart-wit plaatjes die opgeplakt en dan ingekleurd werden met wat verf. Soms gebeurde dat gewoon door een amateur thuis voor aan de wand, maar er waren ook bedrijven die zulke dingen verkochten als olieverfschilderijen. De waarde is helaas nihil.
  • uverb Offline

Bericht door uverb »
De tafel doet erg aan de schilderijen van Lammert Leire van der Tonge denken. Meestal is zo'n overeenkomst geen toeval:

https://www.artnet.com/WebServices/images/ll00285lldSXCGFgUNECfDrCWvaHBOcakM/lammert-van-der-tonge-at-their-daily-pursuits.jpg

https://www.google.com/search?q=lammert++tonge+homework&tbm=isch&ved=2ahUKEwiYgK6v3Z7oAhUHG-wKHXarB3QQ2-cCegQIABAA&oq=lammert++tonge+homework&gs_l=img.3...33661.39698..40540...3.0..0.63.775.15......0....1..gws-wiz-img.......35i39.dMydql0Au70&ei=V01vXtj4Ooe2sAf21p6gBw
Plaats reactie