Signeren in rood is vooral land gerelateerd: de Duitsers deden het heel veel, de Fransen iets minder en Nederlanders weinig. Bij 20ste eeuws werk kwam er voor het vervalsersgilde een reden bij om rood te gebruiken: later aangebrachte verf is onder de blauwe lamp te detecteren, maar rood veel moeilijker dan alle andere kleuren.