Doorgaan naar inhoud

Cor van Diggelen

Te koop gevraagd, werk van deze kunstenaar - Kunst te koop aangeboden - Wie doet een bod?
  • W.R. Muller Offline

Cor van Diggelen

Bericht door W.R. Muller »
Wie heeft er voor mij informatie over de schilder Cor van Diggelen. Hij signeerde ook met Stevens, dit speciaal voor de Amerikaanse markt.

• Monique verkaik Offline

Re: Cor van Diggelen

Bericht door Monique verkaik »

Beste mevrouw / heer Muller,

Al enige tijd ben ik op zoek naar werk van Van Diggelen. Volgens mijn informatie heet hij Jo van Diggelen. Het klopt dat hij ook schilderijen maakte voor Amerika.

Jo van Diggelen is familie van mij (lang geleden) en er zijn binnen de familie nog schilderijen vam zijn hand.

Echter ik ben benieuwd hoe bekend hij was/is als kunstschilder. En of het over dezelfde persoon gaat.

Graag uw reactie.

Groet, Monique
  • anouk van zanten van diggelen Offline

Bericht door anouk van zanten van diggelen »
beste meneer Muller,

Cor van Diggelen was mijn opa, ik ben benieuwd wat voor informatie u wilt hebben misschien kan ik u daarmee helpen.

met vriendelijke groet Anouk
  • anita Offline

Bericht door anita »
hallo ,

Ik heb een schilderij van c a van diggelen,
Wie kan me meer informatie geven over van diggelen.
Of over zijn schilderij hoeveel het waard is.OP het schilderij staat een afbeelding van een boerin die aan het vegen is voor haar huis.En staat 2 paarden op geschilderd.

• Gast Offline

Bericht door Gast »
Geachte heer Muller

Ik was op zoek naar gegevens van mijn vader, als een van de bekende nederlandse
kunstschilder. En tot mijn verbazing , wat ik natuurlijk erg leuk vond, kwam ik Uw bericht tegen of iemand wat meer wist over Cor van Diggelen.

Daar ik zijn oudste zoon ben, kan ik natuurlijk heel veel over hem vertellen, helaas is mijn vader in maart 1989 overleden.

Wat U vermeld in de oproep klopt helemaal, hij schilderde inderdaad onder de naam Stevens, en die verkocht ze weer door aan Amerika.

Jo van Diggelen was zijn broer en ook kunstschilder.

Bij mij thuis hangen natuurlijk ook een aantal van zijn werken.

Ik zou het leuk vinden en erg op prijs stellen om het een en ander met U door te nemen over mijn vader.

met vriendelijke groet

Hans van Diggelen

• pieterlamers Offline

Bericht door pieterlamers »
Dag Anita,

Ook wij hebben een schilderij (zeegezicht) van Cor van Diggelen. Het komt uit een nalatenschap van mijn ouders dus ook wij willen graag een indicatie van de waarde.
Ben jij er met jouw schilderij uitgekomen?

Pieter.
  • pieterlamers Offline

Bericht door pieterlamers »
Dag Hans,
Heb jij misschien een indicatie van de waarde van de schilderijen van je vader??? We hebben met een aantal kinderen een zeegezicht geerfd en hebben een schatting nodig om de boedel te kunnen verdelen...
Alvast zeer bedankt,
Pieter Lamers.
  • wrmuller Offline

Bericht door wrmuller »
Geachte heer Van Diggelen,

door toeval zie ik nu pas uw reactie op mijn oproep op de museumserver.
Ik heb - naar mijn mening - een erg mooi strand/zeegezicht van uw vader en ben benieuwd naar andere werken die hij gemaakt heeft.
Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

met vriendelijke groet,
Wim Muller
  • Rinus1 Offline

Bericht door Rinus1 »
Geachte Mw.

Recent las ik dat u familie bent van de schilder J. van Diggelen.

Ik ben in het bezit van een olieverf schilderij, afbeelding paard in een stal

Het is gesigneerd met J van Diggelen.

In ieder geval is bekend dat het komt uit vermoedelijk de omgeving Rotterdam/Delft.

Uiteraard zit er aan het schilderij wel een geschiedenis binnen mijn familie maar van de schilder heb ik tot op heden niets kunnen vinden.

Misschien heeft u meer informatie voor mij.

Met vriendelijke groet,

Rinus Kunst
  • Rinus1 Offline

Bericht door Rinus1 »
Geachte heer Van Diggelen,

Onlangs kwam ik uw reactie tegen.

Ik ben in het bezit van een olieverf schilderij met de afbeelding van een paard in de stal, gesigneerd door J van Diggelen.

Mij is bekend dat het uit in ieder geval afkomstig is uit de omgeving van Rotterdam/Delft.

Uiteraard zit er een familiegeschiedenis aan vast maar van de schilder is niets bekend.

Mogelijk kunt u mij verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Rinus Kunst
Plaats reactie