Al enige tijd ben ik op zoek naar werk van Van Diggelen. Volgens mijn informatie heet hij Jo van Diggelen. Het klopt dat hij ook schilderijen maakte voor Amerika.
Jo van Diggelen is familie van mij (lang geleden) en er zijn binnen de familie nog schilderijen vam zijn hand.
Echter ik ben benieuwd hoe bekend hij was/is als kunstschilder. En of het over dezelfde persoon gaat.
Ik heb een schilderij van c a van diggelen, Wie kan me meer informatie geven over van diggelen. Of over zijn schilderij hoeveel het waard is.OP het schilderij staat een afbeelding van een boerin die aan het vegen is voor haar huis.En staat 2 paarden op geschilderd.
Ik was op zoek naar gegevens van mijn vader, als een van de bekende nederlandse kunstschilder. En tot mijn verbazing , wat ik natuurlijk erg leuk vond, kwam ik Uw bericht tegen of iemand wat meer wist over Cor van Diggelen.
Daar ik zijn oudste zoon ben, kan ik natuurlijk heel veel over hem vertellen, helaas is mijn vader in maart 1989 overleden.
Wat U vermeld in de oproep klopt helemaal, hij schilderde inderdaad onder de naam Stevens, en die verkocht ze weer door aan Amerika.
Jo van Diggelen was zijn broer en ook kunstschilder.
Bij mij thuis hangen natuurlijk ook een aantal van zijn werken.
Ik zou het leuk vinden en erg op prijs stellen om het een en ander met U door te nemen over mijn vader.
Ook wij hebben een schilderij (zeegezicht) van Cor van Diggelen. Het komt uit een nalatenschap van mijn ouders dus ook wij willen graag een indicatie van de waarde.
Ben jij er met jouw schilderij uitgekomen?
Dag Hans,
Heb jij misschien een indicatie van de waarde van de schilderijen van je vader??? We hebben met een aantal kinderen een zeegezicht geerfd en hebben een schatting nodig om de boedel te kunnen verdelen...
Alvast zeer bedankt,
Pieter Lamers.
door toeval zie ik nu pas uw reactie op mijn oproep op de museumserver.
Ik heb - naar mijn mening - een erg mooi strand/zeegezicht van uw vader en ben benieuwd naar andere werken die hij gemaakt heeft.
Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.