Graag voor ..achter handtekening
Waarde .gering
Plaats des schepping.. willekeurig
Vele van deze afbeeldingen gemaakt
J.Hils
Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
- mark plaat Offline
Re: J.Hils
Bericht door Hart »Ja, hier nog zo eentje: https://www.invaluable.com/auction-lot/c-waterman-1893-1979-45-c-a6247c9b5b
Die bleef ook voor € 50,- onverkocht en was van een schilder Cornelis Waterman, die wel bestaan schijnt te hebben. Vreemd, want dat huis lijkt toch een heel on-Nederlands fantasiebouwsel. Over Hils denk ik, zoals Mark al suggereert, dat hij een verzinsel van een Chinees of een Vietnamees is.
Die bleef ook voor € 50,- onverkocht en was van een schilder Cornelis Waterman, die wel bestaan schijnt te hebben. Vreemd, want dat huis lijkt toch een heel on-Nederlands fantasiebouwsel. Over Hils denk ik, zoals Mark al suggereert, dat hij een verzinsel van een Chinees of een Vietnamees is.
- HarjaLuijs Offline
Bericht door HarjaLuijs »Goedenavond, ik ben zelf in het bezit van twee schilderijen met deze afbeelding. Eén van J.Hils en één van Peter van Delft. Elk schilderij is vanuit een andere hoek geschilderd. Ik denk dus dat het om een bestaand huis gaat. Maar wáár? Dat zou ik graag willen weten.
Bericht door ARTPOL »Dergelijke schilderijen zijn vaak decoratieve producties gemaakt door schilders die een pseudoniem gebruikte om te signeren en werden verkocht als reproducties of betaalbare kunst.
Zoals Peter van Delft, pseudoniem voor Petrus Franciscus Binken. Veel van zijn schilderijen zijn kopieën of geschilderd in de stijl van.
Zoals Peter van Delft, pseudoniem voor Petrus Franciscus Binken. Veel van zijn schilderijen zijn kopieën of geschilderd in de stijl van.