Doorgaan naar inhoud

Onbekend schilderij

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Lakshmidevi Offline

Onbekend schilderij

Bericht door Lakshmidevi »
Goedendag,

Bedankt voor dit mooie forum en de mogelijkheid om vragen te stellen. Fantastisch.

Ik heb een vraag over dit schilderij. Zoals te zien verkeert het in slechte staat. Op meerdere plaatsen kijk je dwars door het doek heen. De verf bladdert over het gehele oppervlak. Nochtans vond iemand het de moeite waard om er een nieuwe lijst om te plaatsen. Afgaande op de lichte kleur van het hout is de lijst uit +/- de 80er jaren? Ik ga er van uit dat het schilderij zelf een stuk ouder is, afgaande op de kleur en staat van het spieraam. Inmiddels heeft ook de lijst alweer wat deukjes. Mijn vraag gaat over de maker van dit toch wel mooie schilderij. Leeftijd en evt stijl periode.
Het is gekocht in België.
Hopelijk weet iemand hier iets over. Bedankt

Afmetingen 69-49cm
Olieverf
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • mark plaat Offline

Re: Onbekend schilderij

Bericht door mark plaat »
Eerst mijn complementen voor de aanbieding..geheel volgens de instructie.TOP
Vervolgens een vraag heeft hij mee gelift in een betonmolen...gelet op de beschadigingen?
Ik lees H de Grijs zou dat kunnen kloppen ?
Bijlagen
  • Lakshmidevi Offline

Re: Onbekend schilderij

Bericht door Lakshmidevi »
Hallo Mark,
Ik vind het heel knap hoe je dat er in hebt gelezen. Ik kwam niet uit de signatuur. Ik heb Hendrik de Grijs daarnet gegoogled en wie weet is dit schilderij wel van hem. Aan het eind van zijn leven schilderde hij blijkbaar lichter en kleurrijker. Ik moet wel even wat onderzoek doen naar ander werk van hem om er meer van te weten.
Plaats reactie