Doorgaan naar inhoud

Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • Enotspic Offline
  • Berichten: 7
  • Lid geworden op: 14 mar 2020, 20:56

Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

Bericht door Enotspic »
Weet iemand wie deze aquarel heeft gemaakt? We hebben hem al jaren in huis. We willen hem opnieuw gaan inlijsten. (De lijst was al redelijk gehavend en is er niet beter op geworden in de loop der jaren. Ik heb niet veel verstand van de technische aspecten van kunst, ik weet alleen wat ik wel en niet mooi vindt. In mijn beleving lijkt het alsof dit schilderij dubbel gesigneerd is. De laatste foto is door zoonlief op zijn telefoon bewerkt, zodat de handtekening goed zichtbaar wordt. Ik kan helaas niet echt informatie geven, anders dan het lijkt gemaakt te zijn met waterverf en krijt. En er staat een signatuur op in potlood. (De ander - een monogram, een titel?- is in krijt.)

Dank u wel.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • uverb Offline
  • Berichten: 337
  • Lid geworden op: 18 jan 2016, 11:16

Re: Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

Bericht door uverb »
Dat zou goed kunnen. In 1952 woonde Oldeman in Varsseveld. Daar zien de boerderijen er zo uit: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/Exterieur_OVERZICHT_RECHTER_ZIJGEVEL%2C_ACHTERGEVEL_%28SCHUUR%29_-_Varsseveld_-_20339563_-_RCE.jpg/800px-Exterieur_OVERZICHT_RECHTER_ZIJGEVEL%2C_ACHTERGEVEL_%28SCHUUR%29_-_Varsseveld_-_20339563_-_RCE.jpg
  • Enotspic Offline
  • Berichten: 7
  • Lid geworden op: 14 mar 2020, 20:56

Re: Vraag over aquarel schilderij; wie is de schilder? Het is gesigneerd.

Bericht door Enotspic »
Wij zijn in ieder geval erg blij met de naam en de getalletjes! Ik heb nog een aquarel waarvan ik niet weet wie deze geschilderd heeft. Deze heb ik ooit een gekocht op een markt, geloof ik. Omdat ik het lieflijk vond. Ik heb ooit zelf gezocht, maar kon niks vinden. (Ondanks dat de handtekening redelijk goed te lezen is.)

Deze is me wel minder lief dan degene waarvan ik nu weet dat het gemaakt is R H Oldeman! Nu, is het natuurlijk wel leuk om te weten. Alleen, is dat gepast? Om, nog iets te plaatsen op dit forum? Zelf kan ik namelijk helaas niet kennis bijdragen. Wel ben ik af en toe aan het kijken naar wat anderen plaatsen en de oplossingen die geboden wordt door kenners. Ik vind dat leuk om te doen. Misschien kunt u hier nog antwoord op geven? Anders, laat ik het. Maar blijf ik wel kijken, omdat ik er plezier aan beleef.

Hartelijke groet.
Plaats reactie