Doorgaan naar inhoud

informatie gezocht over Verheul

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Herman van Geest Offline

Re: informatie gezocht over Verheul

Bericht door Herman van Geest »
Ook wij hebben een schilderij van Verheul. Ook zandweggetje tussen bomen.
Ik heb op internet al vaker gezocht en kwam steeds terug bij J. Verheul Dzn. (1860-1948), Maar dat is hem toch niet, hoewel de periode wel klopt. Ook de stijl lijkt er op maar toch net niet. Op internet zijn veel afbeeldingen te vinden van hem.
Ik denk dat het toch een of andere hobyist is geweest.
  • sglas Offline

Bericht door sglas »
ik heb ook een schilderij van verheul, het is een bos met bospad een watertje/vijver met een bootje erin op een open vlakte.
wat ik weet is dat mijn overgroot-opa hem heeft gekregen toen hij zoveel jaar bij de nederlandse spoorwegen werkte (begin 1900). mijn familie komt uit de bollenstreek vandaan, weet niet of de schilder daar ook vandaan komt.
ben benieuwd als iemand meer info heeft!

groeten,

Simone
  • Jottem Offline

Bericht door Jottem »
Hallo,
Ik ben benieuwd of een van bovenstaande personen inmiddels wat meer over Verheul te weten is gekomen.Zou toch kunnen na zoveel tijd .Zo ja, dan wil ik het graag weten.Ik heb ook zo'n karretje op een zanderig bosweggetje met aan weerszijden prachtige bomen.De lijstmaker ervan heet waarschijnlijk v.d.Zedde.Staat er nl achterop.Bij voorbaat dank voor reacties.
Grtn.,Jottem
Plaats reactie