Pagina 1 van 1
Weet iemand de naam van het schip of wie dit gemaakt heeft
Geplaatst: 19 nov 2018, 15:03
door halloooNL
En ik zie veel houten panelen die gesingeerd zijn met rode verf? Is dat periode gerelateerd.......
Re: Weet iemand de naam van het schip of wie dit gemaakt heeft
Geplaatst: 19 nov 2018, 20:44
door halloooNL
Niemand een idee.
En sytse ik zou graag bij je in de leer gaan! Geen vacature openstaan?
Re: Weet iemand de naam van het schip of wie dit gemaakt heeft
Geplaatst: 20 nov 2018, 11:01
door sytze
Signeren in rood is vooral land gerelateerd: de Duitsers deden het heel veel, de Fransen iets minder en Nederlanders weinig. Bij 20ste eeuws werk kwam er voor het vervalsersgilde een reden bij om rood te gebruiken: later aangebrachte verf is onder de blauwe lamp te detecteren, maar rood veel moeilijker dan alle andere kleuren.
Re: Weet iemand de naam van het schip of wie dit gemaakt heeft
Geplaatst: 20 nov 2018, 11:41
door halloooNL
En heb je een idee bij dit schilderij je voorbeeld uit de vlag van welke land het is en welke naam er staat.
Zoals altijd bedankt voor je antwoord
Re: Weet iemand de naam van het schip of wie dit gemaakt heeft
Geplaatst: 20 nov 2018, 13:39
door sytze
Nee, dit is werk van een amateur, misschien een kopie. Aan die lange wimpel lijkt het me een Nederlands galjoen.