Pagina 1 van 1

J.J.C Spohler....mening gevraagd

Geplaatst: 19 nov 2018, 12:14
door ariekunst
Wat denken jullie van dit werkje...... is dit van J.J.C Spohler of is het een werkje NAAR J.J.C Spohler.
Persoonlijk vind ik het een erg fraai werk en zeer netjes geschilder als ik bv de molen uitvergroot.
Betreft een olieverf op paneeltje formaat 39.5 x32.4
Werkje is wel erg vies moet schoongemaakt en kleine restauratie ondergaan is dat het waard....????

Wat zou de waarde eventueel zijn van dit werkje voor de verkoop....

Re: J.J.C Spohler....mening gevraagd

Geplaatst: 19 nov 2018, 14:39
door Bertvee
Ik denk niet dat dit door Spohler geschilderd is . En als het niet origineel is, is het niet zoveel waard.

Re: J.J.C Spohler....mening gevraagd

Geplaatst: 19 nov 2018, 20:40
door halloooNL
Ik zie ook een klei e n ervoor staan. Zegt meestal genoeg als ik goed naar sytse luister

Re: J.J.C Spohler....mening gevraagd

Geplaatst: 19 nov 2018, 20:42
door halloooNL
Zie de foto

Re: J.J.C Spohler....mening gevraagd

Geplaatst: 19 nov 2018, 23:46
door ariekunst
Hallo HalloooNL

Weet u hoe de signatuur van J.J.C spohler er uitziet...?
De J heeft een soort vlaggetje aan de bovenzijde dus een N zie ik er persoonlijk niet in.

Waarom zou de N bovenaan de J staan en niet ergens halve wegen....?

Uiteraard kan het een NAAR J.J.C Spohler zijn maar ben door de N niet overtuigd.


Hallo BertVee

Waarom denkt u dat het geen orgineel werk betreft.....

Re: J.J.C Spohler....mening gevraagd

Geplaatst: 19 nov 2018, 23:53
door halloooNL
Ik dacht alleen een n te zien meer niet

Re: J.J.C Spohler....mening gevraagd

Geplaatst: 19 nov 2018, 23:59
door ariekunst
Hallo

Dat is prima ook ik heb alleen mijn mening daarover aangeven.
Vind het top dat u meedenkt en wardeer het ook zeker.

Re: J.J.C Spohler....mening gevraagd

Geplaatst: 20 nov 2018, 05:25
door Bertvee
Het geheel is te rommelig .

Re: J.J.C Spohler....mening gevraagd

Geplaatst: 20 nov 2018, 09:26
door halloooNL
Heb even gekeken en kwam er al heel snel achter dat het een repro is ik zie ook nergens iets voor zijn naam staan en dan blijf ik toch bij me eerste reactie dat er bij de uwe een n staat.

Zie de foto's heb er ook 1 toegevoegd van het originele wat u nu thuis heeft.

Re: J.J.C Spohler....mening gevraagd

Geplaatst: 20 nov 2018, 15:36
door ariekunst
Hallo ...halloooonl

Je ben nu verschillende schilders aan het plaatsen.... je eerste foto is van J.J Spohler.

J.J Spohler = Jan jacob Spohler 1811-1866
J.J.C Spohler=Jan Jacob Coenrad Spohler 1837-1923

J.J.C Spohler was een zoon van J.J Spohler......

Google is je beste vriend.........