Doorgaan naar inhoud

Religieuze afbeelding op doek. Wie kan meer vertellen?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • belt0050 Offline

Religieuze afbeelding op doek. Wie kan meer vertellen?

Bericht door belt0050 »
Wie kan mij helpen met dit doek.
Is ernstig beschadigd, doordat het is opgevouwen.. ( gevolg 2e wereldoorlog? => uit lijst gehaald?)
Voorstelling van een vrouw met haren los kanten voile en oorbellen in en omgeven door een aureool
Kind op haar arm. Teven in kant gehuld.
Moeder/ heilige heeft een tasje vast met daarop een embleem/wapen (lijkt op koninkrijk Navarro met een rood kruis er boven). Kind houdt tevens dit tasje vast.
Zeer mooi en gedetailleerd schilderij. Niet van een hobby schilder. Dat is mij wel duidelijk

Schilderij is net als bij veel religieuze afbeeldingen niet gesigneerd.

Wie kan mij vertellen voor welk koninkrijk dit embleem staat (coats of Armour). Wanneer dit bekend is kan ik gerichter zoeken. Ik kom de geel-rode strepen tegen in het koninkrijk Navarro (spanje) maar het rode kruis kan ik niet herleiden naar een koning of lid van ...

Alles is welkom aan info
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Hendriks Offline

Re: Religieuze afbeelding op doek. Wie kan meer vertellen?

Bericht door Hendriks »
Ik denk dat dat onze heilege maria is met onze kindje jezus. Ze noemen haar ook wel de heilige madona met onze liefe heer.Zo hoe ik dat zie. ik heb er een muntje van in mijn auto en ik heb er een doosje van . ik heb ook een muntje van christoffel met het kindje jezus op zijn schoude je heb er zoveel sorten van. ik denk dan ook dat het doek uit een klooste of een kerk afkomstig is .ik zal een foto hier bij zetten van het muntje en het doosje zo dat je de afbeldingen kan zie mvg
Bijlagen
  • belt0050 Offline

Re: Religieuze afbeelding op doek. Wie kan meer vertellen?

Bericht door belt0050 »
Hendriks Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat dat onze heilege maria is met onze kin

Beste Hendriks,

Mijn vermoedens gingen al richting heilige of maria, echter werd ik op het verkeerde been gezet, omdat heilige, het haar los had, Daar waar je meestal Maria met een hoofddoek, dan wel het haar bedekt ziet en dat zij dus dat tasje in haar hand had

Ben dan nog wel benieuwd naar de betekenis van het tasje/schild aan rode lint.

Voor deze bedankt voor

met vriendelijke groet,
Plaats reactie