Doorgaan naar inhoud

Anton Mauve

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• Nicolas Offline

Anton Mauve

Bericht door Nicolas »
Beste allen,

vandaag ontdekte ik bij mijn moeder op een klein schilderijtje waarop 'een edelman met hoed te paard is afgebeeld en een jonge herder met hond die hem de weg wijst', de naam A. Mauve. Het tafereeltje speelt zich af op een zanderige landweg.
Signatuur staat links onder A Mauve. Zelf had ik nog niet van deze schilder gehoord (mijn excuses hiervoor) maar het werkje had mij al altijd gefascineerd. Zeker daar de gezichten zeer verfijnd geschilderd zijn. Ook de anatomie van het paard lijkt mij heel aardig.
Nu vind ik op het internet veel afbeeldingen van Mauves. Uiteraard zou ik willen weten of het om een echt werkje gaat. Het werkje is een olieverf op houten paneeltje ik vermoed een +- 18 op 25 cm.
Kan iemand mij helpen wat ik best onderneem?

mvg.
  • mp.kunst Offline

Re: Anton Mauve

Bericht door mp.kunst »
Ik ben geen specifieke kenner van het werk of signatuur van Anton Mauve.
Wat ik op internet wel veel zie zijn signaturen van Mauve geschreven met een schrijfletters a, u, v, e aan elkaar geschreven ipv met een blokletters A, U, V, E los van elkaar zoals op uw schilderij.
Ook de A van Anton is anders. Op uw schilderij bestaat de A uit minimaal 2 losse streepjes terwijl bij de andere schilderijen bij het maken van de A de penseel geen een keer van het schilderij is opgetild. Het is als het ware 1 lange streek geweest met hoeken.
Dit is wat ik zie maar ik kan dan nog niet beoordelen of het schilderij van Anton Mauve is of niet. Dat laat ik graag aan een ander over.
  • ariekunst Offline

Bericht door ariekunst »
Even 2 signaturen gezocht maar ik heb mijn twijfels over of dit een Antoon mauve is.
Misschien eens langs een veilinghuis met het werk.....
Vind het wel een fraai werk....

succes
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • sytze Offline

Bericht door sytze »
Ik heb wel met meneer te doen, al die spanning rond de authenticiteit. Meneer was immers van jongs af aan door het werkje gefascineerd. En dat terwijl het zichtbaar spiksplinternieuw is. Iemand moet bij mevrouw zijn moeder ingebroken en het verwisseld hebben voor een kopie. Mevrouw bezit natuurlijk een uitgelezen collectie, waar ze het beste uit gegapt hebben: de echte Mauve. Maar er is goed nieuws: hij kan het origineel als douchegordijn beleven, als leuk gezellig kussentje, als T-shirt of wat hij maar wil:

http://pixels.com/products/duty-heywood-hardy-shower-curtain.html
http://pixels.com/products/duty-heywood-hardy-throw-pillow.html
  • Nicolas Offline

Bericht door Nicolas »
Aan allen dank voor de informatie. Nog even ter info het schilderijtje hangt al meer dan 20 jaar bij m'n moeder in huis. Dus toch niet zo'n jonge vervalsing ;-)
  • ariekunst Offline

Bericht door ariekunst »
Ookal is hij dan misschien niet orgineel blijft een leuk schilderij.....
En "nieuw" is hij volgens mij ook totaal niet weet niet waar die Sytze dit vandaan haalt.
Eerst wil hij hem zelfs nog kopen......hahahahahhaa
Plaats reactie