Doorgaan naar inhoud

Wie is Henk W., de maker van deze tekening?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• Klinkspoor Offline

Wie is Henk W., de maker van deze tekening?

Bericht door Klinkspoor »
Wie zou Henk W. zijn? Henk Welter misschien? De tekening is gedateerd 1922 (rechtsboven) en is gemaakt in de context van de Amsterdamse studentenvereniging AENAS. De tekening is gesigneerd door de ABAGT: G? of B? van Hoogdalen en de PRAES. ROT? Verwoerd? Wie kan mij meer vertellen over de betekenis van het Latijn en de herkomst hiervan. De geschatte waarde is leuk om te weten, maar eigenlijk niet van belang omdat dit een familie-erfstuk betreft wat niet zal worden verkocht.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • mp.kunst Offline

Re: Wie is Henk W., de maker van deze tekening?

Bericht door mp.kunst »
Boeiend werk.

Latijnse tekst is: nos sodales omnes societates oratoriae cui nomen - aenaes iuvenem ornatissimum. Johannes Klinkspoor omnium consensu nostram in societatum acceptum amicitiaeque nostrae initiatum graviter asseveramus.

Letterlijk vertaalt kom ik uit op: de naam van de leden van de sociëteit van oratorium waarop wij - de glans van de jonge man de meest volbracht. John Klinkspoor unaniem door onze sociëteit worden aanvaard en onze vriendschap begon serieus bestaat.

Mijn latijn is roestig maar de strekking van het geheel is wel duidelijk. Wie nu Johannes Klinkspoor was weet ik (nog) niet
Plaats reactie