Doorgaan naar inhoud

Is dit een Baukema?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • WilvdLelie Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 03 mei 2015, 15:49

Is dit een Baukema?

Bericht door WilvdLelie »
Het niet gesigneerde schilderij toont de torens van de Walburgiskerk in Arnhem met op de voorgrond het inmiddels gedempte gedeelte van de Lauwersgracht. Vermoedelijk is het schilderstuk gemaakt in het begin van de 20e eeuw. Volgens overlevering zou het gemaakt zijn door Sieger Baukema (1852-1936). Deze schilder was eind 19e eeuw werkzaam als directeur van de Academie Kunstoefening in Arnhem en woonde tot zijn overlijden in Arnhem en was dus bekend met dit stadsgezicht.
Ik wil graag bevestigd zien wie de maker is van dit schilderij
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: Is dit een Baukema?

Bericht door Hart »
Baukema was best een goeie schilder, maar zijn werk brengt bedroevend weinig op. Dit schilderij heeft lokaal een bepaalde waarde vanwege de voorstelling. Niet omdat het een Baukema zou kunnen zijn.
Plaats reactie