Doorgaan naar inhoud

schilderij 2 molen van v.Dinteren

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• hedenson Offline

Re: schilderij 2 molen van v.Dinteren

Bericht door hedenson »
hedenson Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik heb 2 schilderijen uit de erfenis van mijn
> vader,zie bijlage.
> enig idee of ze iets waard zijn?
> De handtekening lees ik als v. Dinteren.
> Bij iemand bekend?
>
>
>
> 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2011
> 18:49 door hedenson.

Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Tsja... ik kan er ook alleen Van Dinteren van maken. Er staan bij de RKD twee van Dinterens te boek, een tapijtontwerper en een Jacques die in 1952 in Nijmegen geboren is. Maar als je die googelt, blijkt dat een hoogleraar te zijn. Vreemd. Misschien is het een pseudoniem. Echte broodschilders gebruikten soms meerdere signaturen. En in de oorlog hadden veel schilders reden om hun echte naam niet onder hun werk te zetten. De foto is te vaag om dit schilderij in een periode te plaatsen, maar de lijst is een 20-ste eeuws massaproduct.
  • hjbarten Offline

Bericht door hjbarten »
Ik zit met het zelfde probleem, maar zie nu dat er in iedergeval meer werken van deze schilder zijn. Ik heb mijn exemplaar van mijn ouders en ze hadden het op een veiling gekocht. Echt duur kan het niet zijn want veel geld hadden ze niet. De stijl (winterlandschap met molens) en signatuur komen overeen met uw exemplaar. Mijn exemplaar is een houten paneeltje.
Plaats reactie