Doorgaan naar inhoud

Gezocht: ets van Frans Everbag van Prinsengracht of Reguliersgracht

Te koop gevraagd, werk van deze kunstenaar - Kunst te koop aangeboden - Wie doet een bod?
  • Bluepete Offline

Gezocht: ets van Frans Everbag van Prinsengracht of Reguliersgracht

Bericht door Bluepete »
Hallo,
Ik ben zoek naar 2 kleurenetsen van Frans Everbag. Het betreft hier de (kleuren)ets van de hoek Prinsengracht-Reguliersgracht en die van de Reguliersgracht.
Mocht je een van deze etsen in bezit hebben en mocht je daarvan afscheid willen nemen, neem dan ajb contact met me op.
Ik heb ruim 10 jaar in dat stukje A'dam gewoond en ik zou graag in de vorm van 1 of beide etsen een herinnering aan die tijd willen ophangen
M vr gr
Peter

Re: Gezocht: ets van Frans Everbag van Prinsengracht of Reguliersgracht

Bericht door chris roodbeen »
Geachte Peter,

Volgens mij heb ik een aquatint van Frans Everbag, een nachtgezicht, van de Prinsengracht. Gesigneerd, épreuve d'artist.
Er is een hoek van de overzijde op te zien met een brug, ik weet niet welke gracht dat is. Een brandende straatlantaarn achter een boom werpt de boomschaduw recht naar de kijker toe. Aan de kade een afgemeerd vrachtschip met een prachtig getekende achtersteven.

Groetend Chris Roodbeen, telefoon 0183-301572.
  • margaret Offline

Re: Gezocht: ets van Frans Everbag van Prinsengracht of Reguliersgracht

Bericht door margaret »
Hallo, Ik ben reuze benieuwd naar de bewuste aquatint van Everbag die u beschreef. Ik ben nl in bezit van het origineel van zo een omschreven
ets. De tekening was toentertijd gemaakt in opdracht van mijn grootvader, die daar woonde (Prinsengracht 1037) Ik ben daarzelf ook geboren.
Mijn grootvader had een stereo foto (glazen plaatjes) daarvan (is prachtig!!!) en daarvan heeft Everbag de tekening gemaakt.
Heeft u een foto ervan? Zou het graag zien of het dit zelfde betreft. Ik wil best wel foto uitwisselen. margaretjoosten@gmail.com
Plaats reactie