Is dit schilderij van kunstschilder Joop v.d. Zouwen?
Bericht door zonzijde »In mijn bezit is een olieverfschilderij, voorstellende een rivierlandschap met op de achtergrond een stad/dorp (zie foto). In de oorlogsjaren '40/'45 door mijn vader in Den Haag door ruil verkregen. Ik heb geen datering,maar het zal uiteraard van voor de oorlog dateren. Ik heb mijn vader ooit horen vertellen dat het gemaakt zou zijn in de omgeving van Woudrichem. Ik ben daar wezen kijken maar ik kan de situatie niet goed plaatsen. Het schilderij is groot 100 x 45 cm, en deels met kwast en deels met schildersmes geschilderd. Het vinden van de signatuur was een probleem - ik heb jaren gedacht dat het ongesigneerd was - maar ik heb er een foto van kunnen maken die ook bijgevoegd is. De signatuur is weliswaar onduidelijk maar het lijkt op "J. v.d. Zouwen". Een speurtocht op internet leert dat er ooit een kunstschilder en kunstpedagoog Joop v.d. Zouwen was, maar meer weet ik niet. Zou dit schilderij van hem kunnen zijn? Maar mischien lees ik de signatuur wel verkeerd. Kortom, wie weet er meer?
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.