Geachte heer Esselink, Ik wil uw aandacht vragen voor een olieverfschilderij van Jan van Vuuren. Het stelt - denk ik - een Veluws dorpsgezicht voor, en is kleurrijk geschilderd. Verkeert in goede staat. Afmetingen excl lijst: ongeveer 50 bij 65 cm. Als u belangstelling hebt dan hoor ik het wel.
Ik ben in het bezit van een schilderij van Jan van Vuuren 1871-1941 en eigenlijk geinteresseerd in de waarde van dit schilderij. Het is een zandpad binnen een landelijke geheel, grootte circa 160*140 met een rijk geornamenteerde antieke lijst.
Hallo Herman, Zoals afgesproken even een berichtje over het schilderij jan van vuuren met de afbeelding de schelpenzoekers.stuur even een berichtje terug met tel nr voor een e.v.t afspraak.
Wij zijn in het bezit van een zelfportret van J.L. Kleintjes. Ons gezin, vader, moeder en mijn zusje en ik zijn allemaal geschilderd door Dhr. Kleintjes. Vaag heb ik nog een herinnering aan de "séances" bij hem. Ik kreeg m'n zondagse jurkje aan en ik plukte klavertjes langs de weg naar hem toe. Ik was 6 jaar. Vooral het portret van mijn Moeder die destijds 46 jaar oud was is erg mooi en in mijn bezit. We hebben het portret juist door een Franse restauratrice laten schoonmaken. Mijn Vader was bevriend met Dhr. Kleintjes. Hoe leuk is het om via Internet deze oude herinneringen weer even op te halen. Ik zag in een tijdschrift eveneens dat Dhr. Kleintjes Prins Hendrik geschilderd had. Een vriendelijke groet aan de bewonderaars van en de geinteresseerden in Dhr. Kleintjes vanuit het zuiden van Frankrijk, mijn verblijfplaats. Hélène Faure-Teeuwen
Ik heb thuis een schilderij dat gesigneerd door van Vuren, kwa stijl lijkt het heel erg op schilderijen van Jan van Vuuren. Is er iemand die weet of dit schilderij afkomstig kan zijn van Jan van Vuuren.
Hallo, Wij hebben een schilderij van Jan van Vuuren De afbeelding stelt voor een schaapskooimet boederij en schapen omgeving elspeet/vierhouten heeft u belangstelling verkoop/omruilen?