Today I bought a painting by Piet Coldewey (20/4/02), in a small town in Devon (!).
Oil on canvas, 60 x 100 cm. Signed lower right "P.Coldewey"
Subject: man ploughing with two horses. date c. 1910?
The picture was (naturally) miscatalogued. I had never heard of the artist, but there was a lot of enthusiatic bidding as it was a good picture in fine condition.
Today I bought a painting by Piet Coldewey (20/4/02), in a small town in Devon (!).
Oil on canvas, 60 x 100 cm. Signed lower right "P.Coldewey"
Subject: man ploughing with two horses. date c. 1910?
The picture was (naturally) miscatalogued. I had never heard of the artist, but there was a lot of enthusiatic bidding as it was a good picture in fine condition.
Ik ben in het bezit van een schilderij "De Stokroos ", dat door Piet coldeweij is geschilderd. Mijn vader heeft dit schilderij in 1958 gekocht en ik kan me herinneren dat we bij de schilder thuis zijn geweest (in Twello woonde hij) Inmiddels heb ik het geerfd, maar ik zou graag bij benadering de waarde weten
Mijn oud-oom schilderde uitsluitend stillevens en eigenlijk altijd bloemen, meestal in een vaas..Hij woonde en werkte op "de Parckelaer" in Twello waar hij in 1962 overleed. In de boeken:Deventer schilders door Henk van Baalen kunt U over zijn werk lezen. mvrgr., Dietje Coldeweij
Hallo..ik ben hans van schaik uit Rotterdam. Gisteren 12 februari kocht ik een P. coldewey in Amsterdam voor 475,= euro Een half jaar geleden kocht ik er ook een voor 1400,= euro. (groter )