Doorgaan naar inhoud

j.h.kever

Te koop gevraagd, werk van deze kunstenaar - Kunst te koop aangeboden - Wie doet een bod?
  • sparkle Offline

j.h.kever

Bericht door sparkle »
onlangs kreeg ik in mijn bezit een oud, grof olieverf schilderij van een donker interieur zonder mensen,met een brandend haardvuur, gesigneerd J.H.KEVER,
nieuwsgierig geworden zocht ik op internet naar schilderijen van Kever, die vond ik genoeg maar alles getekend met Kever, in een zwierig handschrift terwijl die van ons is ondertekend in hoofdletters.
ook vond ik zeer gedetailleerde schilderijen maar tevens een schilderij met grove penseelstreken gemaakt.
weet iemand van welke schilder deze ondertekening is, verdere informatie is natuurlijk ook welkom
met dank
elly

Re: j.h.kever

Bericht door Kunsthandel Baroque »
Beste mevr,
het zal niet onmogelijk zijn dat uw schilderij door een onbekende is geschilderd en dat deze persoon, of een ander, daar de naam van J.H. Kever onder heeft gezet, suggererend dat het van Hein Kever is. Dan is het simpel een vals werk. Zonder het werk te zien is er echter niets met zekerheid over te zeggen, daarom kunt u, indien u het echt weten wilt, beter langs een taxateur of een kunsthandel gaan.
  • snor Offline

Bericht door snor »
Beste Elly
Ook wij zijn in het bezit van een olieverfschilderij gesigneerd met Kever.
Het tafereel stelt voor een man en vrouw samen aan tafel binnenshuis.
Dit is ook in een vrij donkere omgeving.
Signatuur ook in hoofdletters enigzins schuin geschreven.
Het lijkt erop dat we toch een "echte "in huis hebben.
Helaas heb ik niet veel kunnen vinden van deze schilder.
Heeft u misschien meer informatie kunnen vinden en wilt u deze info met ons delen.
Ik zou het op prijs stellen als u mij een berichtje terug mailt op
snor@12move.nl
alvast bedankt
m.vr.gr. Mick

• milco Offline

Bericht door milco »
Hallo ik heb ook een kever ,het is een vaasje met bloemen in een donkere setting.kunsthandelaar staphorsius uit westzaan zei dat het echt was, en hij werd in1998 getaxeerd op tweeduizend gulden gr Milco
Plaats reactie