Doorgaan naar inhoud

Nippon servies (Societe Ceramique)

Te koop gevraagd, werk van deze kunstenaar - Kunst te koop aangeboden - Wie doet een bod?
  • A. Wagtberg Hansen Offline

Nippon servies (Societe Ceramique)

Bericht door A. Wagtberg Hansen »
Gezocht: serviesonderdelen van het servies 'Nippon' met merkje van de Societe Ceramique te Maastricht, herkenbaar aan blauw-witte decoratie met Japanse vrouwenkoppen (geisha's), vogels en bloemen in afzonderlijke kaders. Reacties s.v.p. aan bovenstaand emailadres.
  • Jan Offline

Re: Nippon servies (Societe Ceramique)

Bericht door Jan »
Hallo,
Ik heb 1 bord van het type wat je zoekt. In het midden staan bloemen en aan de rand vogels en Japanse vrouwenhoofden. Is wel wat beschadigd door gebruik. Het is ca 21 cm diameter.
Wat is zoiets waard en hoe oud is het?
M vr gr
Jan
  • Pieter Luteijn Offline

Bericht door Pieter Luteijn »
Ik heb een suikerpotje/lepelvaasje ? met hetzelfde motief maar vlgns mij veel jonger en twee borden van S.C.
Net als de vorige e-mailer vraag ik me af wat zoiets waard is en hoe oud het is.

• A. Wagtberg Hansen Offline

Bericht door A. Wagtberg Hansen »
Het servies is nog regelmatig op de rommelmarkt te vinden, onderdelen zijn (afhankelijk van conditie en formaat) tussen de 5 en 10 Euro per stuk waard.

Het was gewoon een van de vele serviezen van de fabriek, en was zo populair dat het in de jaren '60 nogmaals is uitgegeven onder de naam Sayonara.

Ik zou heel graag in het bezit komen van meer delen, omdat er bij mij thuis nog gewoon van wordt gegeten. (Jammer is dat dit soort oproepjes handelaren blijkbaar het idee geven dat er een nieuwe goudmijn is aangeboord, ik krijg nu allerlei mailtjes van mensen die de meest absurde prijzen vragen...)
Plaats reactie