Doorgaan naar inhoud

Hout als energiebron voor auto's

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Michiel Peereboom Offline

Hout als energiebron voor auto's

Bericht door Michiel Peereboom »
Geachte lezer,
Voor een oude vriend ben ik op zoek naar zoveel mogelijk informatie over de zogenaamde houtvergasser. Dit is een apparaat dat in de tweede wereldoorlog gebruikt werd om auto's te laten rijden op hout in verband met de toenmalige brandstofschaarste. Het mooiste zou zijn al iemand mij aan de bouwtekeningen van zo'n apparaat kan helpen maar alle relevante andere informatie is ook zeer welkom. Ik ben eventueel bereid te betalen voor een en ander. Bij voorbaat al heel hartelijk bedankt.
Michiel Peereboom
  • Frans Auke Vries Offline

Re: Hout als energiebron voor auto's

Bericht door Frans Auke Vries »
: Geachte lezer,
: Voor een oude vriend ben ik op zoek naar zoveel mogelijk informatie over de zogenaamde houtvergasser. Dit is een apparaat dat in de tweede wereldoorlog gebruikt werd om auto's te laten rijden op hout in verband met de toenmalige brandstofschaarste. Het mooiste zou zijn al iemand mij aan de bouwtekeningen van zo'n apparaat kan helpen maar alle relevante andere informatie is ook zeer welkom. Ik ben eventueel bereid te betalen voor een en ander. Bij voorbaat al heel hartelijk bedankt.
: Michiel Peereboom
  • p boudewijns Offline

Bericht door p boudewijns »
niet als energiebron voor auto's maar als energiebron in het algemeen
ben ik ook geinterseerd naar houtvergassers
indien u gegevens heeft zou u mij ook willen toesturen of deze op internet plaatsen.
er zijn beslist veel meer geinterseerden
  • johan de ruijter Offline

Bericht door johan de ruijter »
Als student aan de Tu Eindhoven zijn we momenteel bezig met een project wat gaat over houtvergassers. Een van de links voor extra informatie die aangereikt werd is de volgende onderaan de pagina. Het gaat over iemand die ook informatie zoekt. Misschien weet hij al meer, aangezien de pagina al wat ouder is. Ook bij de sectie proces engineering van de faculteit werktuigbouwkunde wordt er aan houtvergassing gewerkt. Misschien wil iemand van hen u wel helpen hiermee.
  • romario Offline

Bericht door romario »
: Geachte lezer,
: Voor een oude vriend ben ik op zoek naar zoveel mogelijk informatie over de zogenaamde houtvergasser. Dit is een apparaat dat in de tweede wereldoorlog gebruikt werd om auto's te laten rijden op hout in verband met de toenmalige brandstofschaarste. Het mooiste zou zijn al iemand mij aan de bouwtekeningen van zo'n apparaat kan helpen maar alle relevante andere informatie is ook zeer welkom. Ik ben eventueel bereid te betalen voor een en ander. Bij voorbaat al heel hartelijk bedankt.
: Michiel Peereboom
Plaats reactie