Ik heb nog nooit een Nederlandse signatuur gezien met zo'n lange streep erboven. De Duitsers doen (eig.deden) dat boven een lange U en soms als Umlaut.
Bedankt voor jullie suggesties. Zelf had ik nog even gedacht aan Peter Wiemers omdat de moeder en het kind mogelijk Braziliaans zouden kunnen zijn maar zijn stijl wijkt totaal af van dit schilderij dat de kans om en nabij de 0% kans is op een match.
Ik ga in ieder geval mijn zoekgebied vergroten. Indien ik iets heb gevonden kom ik hier op terug.
Soms loop je pardoes tegen gegevens aan op internet waar al een tijd naar gezocht werd.
Vic(tor) Quiénen was een Belgische kunstenaar, geboren in 1918 in Herentals en overleden in 1983 in Jette. Hij was schilder, tekenaar, illustrator en afficheontwerper. Hij volgde een opleiding aan de Sint-Lucasschool en de Academie in Gent. Hij vestigde zich als zelfstandig portretschilder. Daarnaast schilderde en tekende hij kinderen, meisjesfiguren en landelijke taferelen. Na de Tweede Wereldoorlog verbleef hij in Monaco (1950-1958), waar hij uitblonk in het portretteren van beroemdheden en bekende personen. Ook religieuze thema's kwamen aan bod. De pers schreef: "In kunstkringen stond V.Q. bekend als een 'muzikale' schilder, die er de voorkeur aan gaf weelderige en sterk geëxternaliseerde bloemenpracht te contrasteren met de intimiteit van de afgebeelde personages." Vanaf 1959 werkte hij in Brussel. Hij portretteerde Koning Boudewijn en Koningin Fabiola. In 1988 had hij een retrospectieve tentoonstelling in het stadhuis van Grimbergen. Hij wordt vermeld in BAS I en Twee eeuwen handtekeningen van Belgische kunstenaars.