Doorgaan naar inhoud

M. van Lente

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Jaapieoo Offline

M. van Lente

Bericht door Jaapieoo »
Deze schilderes is in 2015 in dit forum ook al eens voorbij gekomen.
Is er inmiddels iemand die mij wat meer kan vertellen over de schilderes M. van Lente. Ik weet dat ze uit Amsterdam komt. Jaren geleden heb ik via een kennis van mijn schoonvader een aantal schilderijen van haar gekocht. Op één van de lijsten staat kunsthandel en lijstenmaker Petri A,dam.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4

Re: M. van Lente

Bericht door In-Het-Zonnetje »
Goedemiddag,
De schilderes M. van Lente was een buurvrouw van mijn moeder op de Jozef Israëlskade in Amsterdam.
Mijn moeder kocht dit schilderij van haar, dat zal zeker 10 à 15 jaar geleden zijn.
Hopelijk leest u dit bericht en heeft u er ook iets aan.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Marjoleine Offline

Bericht door Marjoleine »
Dit was mijn grootmoeder. Haar volledige naam was Wilhelmina de Vries-van Lente. Ze begon pas te schilderen nadat ze met pensioen is gegaan, en schilderde voornamelijk bloemen. Ze woonde op de Amstelkade. Een formidabele vrouw!

Bericht door In-Het-Zonnetje »
Goedemiddag,
Bovengetoond schilderij van uw grootmoeder staat bij mij thuis, mijn moeder is overleden en het schilderij is dus vrijgekomen.
Als u interesse heeft kunt u het gratis komen ophalen, ik houd het nog één maand vast.
Vriendelijke groet
Frits Grobben
Plaats reactie