Doorgaan naar inhoud

Mikumo

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • mstephanus Offline

Mikumo

Bericht door mstephanus »
Goedemorgen,
Is er iemand bekend met dit werk of met Mikumo?
Zou een woodblock print moeten zijn. Heeft het enige waarde?
Ik zie geen signering dus is het verstandig om hem uit de lijst te halen om een handtekening te zoeken?
Mvg Marel
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • mp.kunst Offline

Re: Mikumo

Bericht door mp.kunst »
De kunstenaar is Toshijiro Inagaki (zegel: toshi), 1902-1963. De uitgever is het bedrijf Mikumo Mokuhansha uit Kyoto, Japan. Ik weet niet welke uitgave dit is maar het zou een postuum versie kunnen zijn. . In Japan is de uitgever meestal ook de eigenaar van de druk(hout)blokken en heeft het volledige auteursrecht op het ontwerp. Japanse houtblokkunstenaars kregen opdrachten van uitgeverijen, maar hadden geen specifieke rechten op hun eigen ontwerp. Soms werden de blokken van uitgever aan uitgever verkocht. In dat geval krijgt de nieuwe eigenaar zeggenschap over het auteursrecht. Ze werden vaak ook al set van meerdere verschillende print verkocht in een map.
Dit is een andere van hem: https://ukiyo-e.org/image/artelino/48433g1
Waarde zal mogelijk zo rond de 80-100euro liggen. Niet uit de lijst halen als het niet echt nodig is. Een zegelstempel op de print is de Japanese versie van een signatuur.
  • mstephanus Offline

Re: Mikumo

Bericht door mstephanus »
Mp kunst,
Hartelijk dank voor de info. Ook wat betreft het gebruikersrecht. Een beetje in de trant van digitale fotografie waarbij je per afbeelding betaald krijgt of dat de rechten op een afbeelding in 1x afgekocht worden.
Mvg Marcel
Plaats reactie