Doorgaan naar inhoud

Louis Apol schilderij ?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • gerspee Offline

Louis Apol schilderij ?

Bericht door gerspee »
Al veel rondgevraagd maar nog geen duidelijk antwoord op gekregen . Louis Apol gesigneerd . Oud en gerepareerd doek met de nodige hechtings en craqule problemen . Dus wie gaat mij vertellen wat ik nu bezit ? Dus leeftijd bij benadering van het linnen en spieraam en schildertechniek gelijk aan of afwijkend van ? Maten 31x43 bij benadering .

Wie heeft wat antwoorden voor mij ? Alvast bedankt
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • mark plaat Offline

Re: Louis Apol schilderij ?

Bericht door mark plaat »
Dus wie gaat mij vertellen wat ik nu bezit
Dus leeftijd bij benadering van het linnen en spieraam en schildertechniek
Klinkt nog een beetje dreigend ook ..hi..hi
Heb nog nooit de naam in blokletters gezien..
Bijlagen
  • gerspee Offline

Bericht door gerspee »
Bedankt voor je reactie (zei die niet dreigend) en heb zelf veel Apols bekeken maar dus ook gevonden bij de goede kunsthandel online en ook met deze manier van de naam erop zetten . Ga straks wel een paar vastleggen ervan . Maar wat zegt jou de rest qua leeftijd en linnen en spieraam en misschien ook de maat ?

Deze staat te koop bij bekende grote kunsthandel
Bijlagen
  • mark plaat Offline

hierbij mijn indruk...maar ben geen expert
Had zelf een aquarel van APOL gekocht op de veiling....dus goed..
Maar mijn hobby is technisch onderzoek schilderijen en aquarellen ,en ja hoor een
hele mooie druk..die zelfs de expert over het hoofd had gezien.
Als U eens wist hoe mooi iets wordt gemaakt kijk eens onder Flexo druk..
Over schilderijen maar te zwijgen...
Bijlagen
  • gerspee Offline

Bericht door gerspee »
Weet het dat vervalsingen soms nog bijna beter zijn maar denk ik dit geval dat de leeftijd van het linnen en het spieraam erg dicht komen in de werktijden van Apol . Dus of erg goed gedaan met oud linnen of bijna of echt naast Apol gezeten met schilderen . Mijn mening meer niet .

Dus geldt nog steeds de geschatte leeftijd van het linnen en spieraam en evt reparaties in de vervalsing op deze manier ?
  • mark plaat Offline

Goede morgen Gerspee
Toevallig in het onderwijs gezeten ? doorzettende toon ?
Maar hoe is het mogelijk om via een foto een totaal oordeel te geven. ..nee dus
Ga eens bij een veilinghuis langs en laat ze het schilderij eens ""ruiken""...voelen..
Gaatjes in de hoeken enz
Ik ben niet ter zaken kundig genoeg om een oordeel te geven,
Er zijn er bij die ronduit beweringen doen en zeer stellig zijn,maar niets is
zo moeilijk als schilderijen..
Maar wil je mijn vermoeden,..komt hij uit een vochtige kelder ?
Raamwerk ,spieraam. hout...hij verdiende beter
Handtekening: loopt de craquele door de handtekening heen of over??
Schoon gemaakt ? hoe diep ? waarmee ? rest vuil? kortom zeer moelijk
Hoop toch na mijn opbeurende gedachten... hele prettige dagen..maar dat geldt voor iedereen.
  • gerspee Offline

Bericht door gerspee »
Nope onderwijs was niet mijn ding maar doorvragen als er iets wordt gesteld of gezegd over iets of iemand valt wel onder mijn manier van informatie krijgen. Gaat in dit geval ook niet over waardes of daaraan hangende belangen maar willen weten wat ik heb of in ieder geval vermijden dat evt goede kunst op zolder blijft liggen . Meer niet en hou van duidelijkheid ook met uitzoeken van alles verzameld en weggelegd voor later .

Dus back to Apol en handtekening is in ieder geval erop gezet voordat de craquele op het schilderij kwam . Heb nog meer doeken uit het tijdsbeeld van Apol en linnen is vergelijkbaar in opbouw en kleur , Met andere woorden ziet er oud uit en zou dus uit de tijd van Apol kunnen komen .
Verder geen idee hoe het schilderij en waar het heeft gelegen en ligt hier droog op zolder sinds ik het heb al jaren . En uitzoeken is eigenlijk het leukste als je veel heb liggen en nu wel is wil weten wat er eigenlijk ligt toch ? Straks als ik ook het beroemde lootje heb gelegd zeggen de kinderen schuif die rotzooi er ook maar bij en weet nog nooit iemand wat het was .
Bijlagen
  • mp.kunst Offline

Bericht door mp.kunst »
Beste manier om een oordeel te vellen is natuurlijk kijken. Bekijk schilderijen online van Louis Apol die te koop zijn of te koop waren bij gerenommeerde bronnen. Dat kunnen de betere kunsthandelaars of veilinghuizen zijn en ga die dan vervolgens vergelijken met uw schilderij. Hoe heeft Louis Apol specifieke detail onderdelen van de verschillende schilderijen geschilderd. bv de sneeuw of de bomen. Komen die op de andere schilderijen overeen met het schilderij van u? Vaak zal u snel daarna zelf ook wel een mening over hebben. Mocht u daarna nog twijfel hebben kunt u altijd nog een oordeel laten vellen bij bv taxatiedagen van een veilinghuis.
Plaats reactie