Doorgaan naar inhoud

Waarde schilderij

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Leendederde Offline

Waarde schilderij

Bericht door Leendederde »
Goedenavond.

De schilder Cornelis Vreedenburgh is mij als Woerdenaar bekend. Het schilderij is ongeveer 60 bij 40 cm.
Geschilderd in 1916. Midden in de 1e WO.
Wie kan mij zeggen wat het bij benadering waard is?

Bedankt alvast.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Hart Offline

Re: Waarde schilderij

Bericht door Hart »
Ik geloof niet zo in de authenticiteit. Er is een hele serie van zulke Hollandse landschappen in omloop met zijn signatuur, allemaal van dezelfde maker maar niet Vreedenburgh. Deze sluit daar bij aan. Ze missen de highlights en de prachtige kleuren van een echte Vreedenburgh. Deze bleef bij Va nHam in Keulen zelfs met een limiet van € 1000,- onverkocht. Dus: waarde? Tja, wat durf je te vragen voor een vervalsing... Er zijn wel veilinghuizen die zoiets toch veilen, maar voor een fractie van een echte Vreedenburgh.
Bijlagen
  • mark plaat Offline

Bericht door mark plaat »
Hart mijn complementen voor je advies.
Ik dacht (let wel ben geen kenner) aan Arnout van Gist ,deze schilderijen worden wel eens om gekat naar ..bv Vreedenburgh
Wat mij bij Vreedenburgh opviel was dat er (bij mij weten) altijd een punt achter de naam staat.
Ook de letter g doet me daar aan denken ?
Maar graag ter lering
Verder inderdaad de kleuren..bij Vreedenburgh ruik je de kleuren...zo mooi en sprankelend ,dat mis ik bij deze ...
De onderste is van dit schilderij
Bijlagen
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Ja Mark, Van Gilst zou zomaar kunnen. Die deed veel korenschoven. Maar een zomertje van Vreedenburgh hoort te strálen, zoals je zegt: je hoort de kleuren te rúiken,.. Qua ouderdom kloppen die schilderijen ook, ze zijn niet gemaakt om op Vreedenburgh te lijken, maar later "aangepast". Ja, die punt zet hij altijd, he? En vaak na het jaartal nog eentje. Het is natuurlijk geen moeilijke signatuur. Maar hij staat er wel heel 'verneukeratief', pardonnez le mot..

Het blijft opmerkelijk dat Van Ham ook zo'n schilderij veilde. Met een opmerkelijk lage taxatie. Zij zijn een Duits tophuis.
Plaats reactie