Groen970 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bedankt voor jullie reacties, goed om te weten dat
> ik niet de enige ben met deze ervaringen. Natuurli
> jk begrijp ik de terughoudendheid van de musea, ma
> ar vaak moeten de goede onder de kwade lijden. Dit
> leek me een interessant stuk, met een zekere verbi
> ntenis met het begin van de bekendheid van Vincent
> van Gogh, welke begon in dezelfde tijdsperiode (19
> 20/1930) dat deze Isografie werd gemaakt.
> Ik heb hem maar op marktplaats gezet omdat ik toch
> graag wil weten wat de waarde is. Daarnaast is nie
> t echt mijn smaak (te sober) en ik heb er ook een
> beetje een wrange nasmaak aan overgehouden;-)
Het plaatsen van de Isografie op marktplaats heeft toch weer wat interessante info opgeleverd. Gelukkig maar, want het hoogste bod was 25 €. Ik heb hem er maar afgehaald. De isografie vervolgens weer keurig in zijn originele lijst geplaatst. In tegenstelling tot wat ik eerst van plan was......toch maar een plaatsje gegeven in de huiskamer, tussen alle andere schilderijen. En weet je.......hij hangt daar prima. Onderstaande foto van een bladzijde uit een boekje* is op zich wel interessant, zegt ook wat over de kunstwaarde en geldwaarde van de isografieën van Vincent van Gogh. Citaat uit het boek "Zijn de afdrukken waardevol? Hierop heb ik nog nergens een antwoord op kunnen vinden"........10 gulden in 1910. Toen al best duur en nu......geen idee, maar in ieder geval geen 25 €

Onbekend maakt onbemind. Er is een zekere relatie met Vincent van Gogh en de isografie techniek. Toch kan ik verder niets vinden over deze Isografie van "Straat in Den Haag".
*Foto van de bladzijde. Heb ik gekregen van de achterkleinzoon van W.J.G van Meurs maker van de isografie.