Doorgaan naar inhoud

Wie heeft dit schilderij gemaakt

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Iwein_vc Offline

Re: Wie heeft dit schilderij gemaakt

Bericht door Iwein_vc »
Eens je de naam weet kan je de signatuur wel lezen.

Ik heb het kunnen vinden door lijsten van schilders door te nemen en dan vooral op de eerste 3 á 4 letters te letten bij namen die in de juiste periode actief waren.

Toen ik het eerste bericht gepost had heb ik er ook veel tijd in gestoken maar nu leverde de zoektocht iets meer op.

Had alaindb_wzdv niets gepost dan was ik nu niet geprikkeld geweest om nog eens te gaan zoeken;-)

Iwein
  • Iwein_vc Offline

Bericht door Iwein_vc »
tadaaaaa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste,
>
> is dit schilderij van Kallist Fimmers te koop a.u.
> b.? vriendelijke groeten, Bart

Als dit over mijn schilderij gaat is het waarschijnlijk niet te koop. Maar ik heb ook geen reden om er over na te denken.

Met vriendelijke groet,
Iwein
  • tadaaaaa Offline

Bericht door tadaaaaa »
Beste, ik wil toch nog eens informeren of het schilderij van Kallist Fimmers niet te koop is. Ik verzamel werken van hem. Fimmers was Norbertijn in de abdij van ons dorp, Tongerlo, en richtte er de Vesper Tekenschool op waar ik in mijn jeugdjaren enkele lessen volgde. Mede daardoor hebben ze voor mij een speciale waarde. Van elke nieuwe vondst licht ik de abt van de abdij in, die dan glundert omdat er weer een schilderij van één van zijn medebroeders is "thuisgekomen". De abdij zelf heeft veel werken van Fimmers, meestal betreft het religieuze taferelen. Uiteraard alle begrip als het niet te koop is, maar ik meende dat een woordje uitleg bij mijn vraag wel passend was. Fijne dag nog,
met vriendelijke groet, Bart
Plaats reactie