Doorgaan naar inhoud

Wie is de schilder?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Ro-dutch Offline

Wie is de schilder?

Bericht door Ro-dutch »
Boven in onze oude restaurant in de Lutte hebben we een oude kuntcollectie gevonden, deze collectie lag daar al meer dan 60 jaar te verstoffen.

Dit schilderij op hout zat er ook tussen.
Ik moet zeggen dat die zeer mooi is en zeer dik geschilderd. Het lijkt erop dat dit wel echt met de hand is geschilderd.

Nu zoek ik wat kenners om hier hun plasje over te doen.

Laat even weten als je meer weet, in wil hem heel graag verkopen. Ik ga ook even bij Sotheby's langs.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • mp.kunst Offline

Re: Wie is de schilder?

Bericht door mp.kunst »
Het origineel is in het bezit van Staatliche Kunstsammlungen Dresden
Het is geschilderd door Adriaen van der Werff en de titel is De wegzending van Hagar en Ismael (Genesis 21:16-21), ca. 1696
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Kopieën van beroemde meesterwerken kunnen hoogstens waarde hebben als ze door tijdgenoten of leerlingen van de meester gemaakt en van eenzelfde artistieke kwaliteit zijn. Dit paneeltje is relatief recent, niet ouder dan van 1850. Over het schilderkunstige niveau is van zulke foto's met deze resolutie niks te zeggen, maar zelfs geniaal nageschilderde 17e-eeuwers zijn op de kunstmarkt onverkoopbaar als ze geen leeftijd hebben.
  • Ro-dutch Offline

Bericht door Ro-dutch »
Is er een manier om erachter te komen wie hem heeft gemaakt en wanneer?

Hoe bepaal je dat deze niet ouder dan 1850 is?

Wij hebben dit schilderij en 10 andere schilderijen in een afgesloten ruimte gevonden op zolder (oud restaurant 1901). De stukken komen uit de buurt van den haag omdat de lijsten door de gebr. BECK (lois Beck) zijn gemaakt.

Ik denk dat er meer achter deze stukken zit.

Heeft u ook al de andere oproepen gezien?
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Bij het Twents Veilinghuis aan de Weerseloseweg kunnen ze dat allemaal haarfijn uitleggen. De Ten Vergerts zijn geen kunsthistorici, maar ze hebben ook een groot veilinghuis in Berlijn en er zijn vele duizenden schilderijen door hun handen gegaan. Bij twijfel contacteren ze externe experts. Daar zijn ze immers ook zelf bij gebaat. Ze geven, zoals elk veilinghuis, gratis taxaties zonder verplichting. En als zij het wel beoordelen maar het niet willen veilen, dan kan elke leek concluderen dat er weinig mee te verdienen valt.
Plaats reactie