Doorgaan naar inhoud

Welke schilder heeft de monogram JK

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Hart Offline
  • Berichten: 1141
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: Welke schilder heeft de monogram JK

Bericht door Hart »
Moeilijk. Het is heel vuil, maar misschien redelijk goed geschilderd en dat monogram is geroutineerd gezet. Er bestaat een enorme hoeveelheid 20ste eeuwse stillevens in deze trant van de 19e eeuwse oost-indische-kers-schilderijen van Jacobus van Looy. Huibert Schallenberg, Lucie vandam van Isselt, Nico Bruijnestein, Manus van der Ven en vele anderen schilderden ze, maar ook grootheden als Floris Arntzenius. Ik kan bij JK en deze periode+stijl alleen op J.Kaemmerer, Jac.Koeman en Kiesewetter komen. Hopelijk weet Mark Plaat meer.

https://www.google.com/search?q=stilleven+oost-indische+kers&tbm=isch&ved=2ahUKEwi4n8ffueH5AhVY8LsIHbweDQcQ2-cCegQIABAA&oq=stilleven+oost-indische+kers&gs_lcp=CgNpbWcQAzoICAAQHhAIEAdQwxBYvSFg3CZoAHAAeACAAT-IAa0EkgECMTGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=WiIHY7iKINjg7_UPvL20OA&bih=741&biw=1401
  • mark plaat Offline
  • Berichten: 722
  • Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:17

Re: Welke schilder heeft de monogram JK

Bericht door mark plaat »
Hallo Hart en HallooNl
Ja er zijn vele JK monogrammen .
Ik kon alleen Kapralik vinden,maar dat is Duits.
Mijn eerste gedachten was,daar heb je weer een Knikker Jan mogelijk.
Hij heeft er vele gemaakt
en deze misschien uit zijn eerste periode.
Staat er ook iets op de achterkant ?
Maar ja wat is zekerheid.. kijk je eens naar deze site en roept U maar...een Elandje of een Adolfje
misschien een artsje..

https://www.niceartgallery.com/index.php?route=product/search&keyword=adolfs&page=1

ik hoop nog iets te vinden en dan meld ik me weer
Plaats reactie