Doorgaan naar inhoud

Onbekend schilderij

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Freddy1636 Offline

Onbekend schilderij

Bericht door Freddy1636 »
Twintig jaar geleden heb ik dit schilderij gekocht op de kunstmarkt in " Isle sur la Sorgue" (Fr.)
Reden van aankoop was dat het mij aansprak. Het schilderij zou dateren helft 19e eeuw.
Volgens een aantal kunstkenners is de gebruikte schildertechniek van zeer hoge kwaliteit en geschilderd is door een 19e -eeuwse (Franse) geschoolde schilder.
Identificatie van de afgebeelde persoon (schilder?) zou zeker bijdragen aan het identificeren van de schilder.
Het speciale hoofddeksel (beret?) kan ook een aanduiding zijn.

Schilderij: Olie op doek. (65cm x 54cm).
Kan iemand meer info verschaffen over dit schilderij ?

Mvg
Freddy1636
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • uverb Offline

Re: Onbekend schilderij

Bericht door uverb »
Daar weet in Nederland gegarandeerd niemand iets over te vertellen, ook geen hoogleraar kunstgeschiedenis of expert bij Sotheby's. Het is een zelfportret van een Franse schilder uit de provincie, die geen landelijke bekendheid gehad zal hebben want de kwaliteit is heel matig. Zoiets moet je dus bij een museum of veilingbedrijf vragen in de buurt van de aankoop. Misschien heeft de schilder lokale personen geportretteerd en is zijn naam zo bekend gebleven. Maar ook daar geef ik je weinig kans.

De muts is een zouave chechia https://tinyurl.com/347vfnad Die werden in heel Europa binnenshuis gedragen, vooral door schilders en literatoren. .
Plaats reactie