Doorgaan naar inhoud

Zoldervondst

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • JesseEsser Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 13 aug 2021, 14:37

Zoldervondst

Bericht door JesseEsser »
Goeden middag allen…,

ik heb een schilderij bij m’n moeder op de zolder gevonden en het ziet er vrij oud uit.

Is iemand bekend met dit soort werk en kan iemand misschien achterhalen wie de schilder is?

Mvg,

Jesse.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: Zoldervondst

Bericht door Hart »
Wat een leuke vondst. De schilder heet Matthijs Hage (1882-1961), een schilder die niet vaak op de markt komt : https://rkd.nl/nl/explore/artists/record?sa%5Bkunstenaarsnaam%5D=%22Hage%2C+Matthijs+%281882-1961%29%22&query=&start=0

https://www.devalk.com/kunstenaars/
https://www.catawiki.com/nl/l/3515983-matthijs-hage-1882-1961

De waarde ligt, afhankelijk van de grootte, ergens rond de 500 euro, maar misschien inmiddels wel hoger, want er zijn maar twee olieverf veilingresultaten van hem bekend.
  • JesseEsser Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 13 aug 2021, 14:37

Re: Zoldervondst

Bericht door JesseEsser »
Bedankt voor je snelle reactie!

Mijn moeder woont in Laren dus het zou best kunnen dat dit een straatje in Laren is.
Ik zal haar binnenkort vragen wat ze er mee wil doen.
  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: Zoldervondst

Bericht door Hart »
Ja, dit is Laren. Een van die straatjes achter het Bonte Paard. Het miegelt in Laren natuurlijk van de kunsthandels, dus je moeder raakt het wel kwijt. En anders zijn er de veilinghuizen in Hilversum: VanSpengen en Zadelhoff
  • JesseEsser Offline
  • Berichten: 3
  • Lid geworden op: 13 aug 2021, 14:37

Re: Zoldervondst

Bericht door JesseEsser »
Is het de moeite waard om het schoon te maken? (mits dat niet te moeilijk/gevaarlijk is)
Of anders schoon te laten maken…, en wat zijn de mogelijke kosten daar voor?
  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: Zoldervondst

Bericht door Hart »
Zeker niet zelf aan gaan knoeien, is mijn advies. Veel veilinghuizen en kopers zullen zoiets juist in deze staat "dans son jus" en dus marktfris interessant vinden. De kosten van een goede schoonmaak zijn niet mals en de handelaar of verzamelaar heeft daar zelf meestal wel een oplossing voor.
Plaats reactie