Doorgaan naar inhoud

Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Iboboekhoorn Offline

Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

Bericht door Iboboekhoorn »
60 jaar vetschil in datum van creeeren
toch nog heel herkenbaar het grote werk is het nieuwe het kleinere indigo blauw uit de serie visvangst Jonas en de Walvis het eerdere vroege werk

Indigo blauw was een favoriete kleur
Ook nog wetenswaardig is dat hij tijdgenoot en klasgenoot jaargenoot was van onder andere Jan Cremer en Klaas Gubbels Diana dobbelman en ook goed bekend met hen was

Mijn voornaam is Ibo Ik Boekhoorn naar het boek van Jan Cremer ik Jan Cremer wel grappig zo nu hebben jullie genoeg info lijkt mij

Mvrg
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Iboboekhoorn Offline

Graag gedaan en het werk dat u heeft beetje ruimtewezens is erg bijzonder 1 vd eersre echt commerciele werken uit een serie die tentoongesteld is vlgs mij in de Pulchti studio den Haag

Ben wel benieuwd hoe u eraan bent gekomen?

Laatst wat mij bekend is dat het bij een mevr jansen in Nijmegen hing

Goed weekend

Mvrg Ibo Boekhoorn jr
  • Iboboekhoorn Offline

Idd een koopje leuk hoor en apart dat het in Maastricht terecht kwam

Ben er zuinig op uniek is nog dat het geschilderd is op papier uit een sinasappelkistje ;))echt waar

Hij had toen geen geld voor echt duur papier
Wat wel leuk is dat hij al snel veel verdiende met kunst in tegenstelling tot veel kunstenaars liep hij in merkkleding reed snel al Truimph dus niet een doorsnee kunstenaar

Foto even kijken hij overleed plptselong in Nice omgeving zijn tweede thuis waarschijnlijk aan niet goed behandelde first Covid in France okt 2019 aan orgaan falen vooral longen onser zo,n ademdeken die later funest bleken te zijn voor deze ziekte maar heefr een prachtig vol leven gehad tot het einde
  • Iboboekhoorn Offline

Beetje tussen kunst en kitsch maar ben gerust dit valt onder kunst werd in die tijd in de categorie Chagall gezet dan lijkt me 35 euro een koopje

Wel oppassen met felle zon sinasappel papier is kwetsbaar en de Verf uit die tijd ook

Als je geluk hebt vind je ook nog een modern werk voor weinig dan gaan de prijzen snel omhoog zoals bij meer overleden kunstenaars overigens ging het mijn vader denk ik niet om het geld

Hij vond dat alles met Passie moest en was perfectionistisch dus afraffelen was er niet bij

Geniet ervan mvrg Ibo Boekhoorn jr
Plaats reactie