Doorgaan naar inhoud

Van wie is deze signatuur?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • gedejong Offline

Re: Van wie is deze signatuur?

Bericht door gedejong »
In 1988 heb ik dit schilderij aangeschaft via kuntstuitleen te Leiden. De maker (maakster) woonde in Leiden. Later had zij exposities in diberse exporuimtes. Ik heb alleen de signeer gegevens. Wie is zij?
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4

Re: Van wie is deze signatuur?

Bericht door HenrietteMatheij »
Het lijkt op de Lange Jan en de abdij van Middelburg.Mijn vader was een Middelburger.Hij signeerde zijn schilderijen met Hendrik Mathey, alhoewel de juiste schrijfwijze Matheij is.
Hij was van 1947 tot 1950 militair in Nederlands Indië en toen hij thuiskwam in 1950( mijn pa was toen 22) werd hij niet meteen schilder voor de export,dus nog geen schilderijen.Wel tekende hij veel,ook met houtskool ( daar heb ik er nog 1 van) en begon hij met illustraties maken ( advertenties).
Zijn mooie handtekening en zijn schilderijen bestonden dus nog niet.Het kan heel goed zijn dat uw houtskooltekening van mij pa is.Als u deze wilt verkopen kunt u contact met mij opnemen, ik vind het namelijk heel bijzonder!
Vriendelijke groet,
Henriette Matheij
Plaats reactie