Doorgaan naar inhoud

Van wie is deze houtskool tekening?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Dramacydril Offline
  • Berichten: 5
  • Lid geworden op: 15 apr 2021, 14:33

Van wie is deze houtskool tekening?

Bericht door Dramacydril »
Hoi Allemaal,

Vraagje. Heb deze houtskool tekening (papier vergeeld) gevonden samen met wat Hendrik de Laat werken. Waren verstopt in een koffer die ik in een kringloop kocht.
Volgens mij is het een tekening van een Duits antieke baardmankruik of iets dergelijks.

Wie herkent de hantekening??

Alvast bedankt voor het kijken
mvg
Dramacydril
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Dramacydril Offline
  • Berichten: 5
  • Lid geworden op: 15 apr 2021, 14:33

Re: Van wie is deze houtskool tekening?

Bericht door Dramacydril »
Hart Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk bij dit monogram aan C.N. Storm van
> 's-Gravesande. Of het van hem is of niet, het is
> een studie en de waarde is bescheiden. Toch wil ik
> gezegd hebben dat het een weergaloos subliem stuk
> tekenwerk is.

Hoi Hart, dank je voor je bericht. Ik heb het "monogram" (nu weet ik ook hoe dit soort handtekeningen heten) bekeken van meneer Storm. Het lijkt wat op elkaar maar de letters zijn toch iets anders. Ik ga eens even googlen op monogrammen van kustenaars, wie weet. Ik hoor graag van andere mensen of ze iets herkennen in dit werk.

BVD
  • Dramacydril Offline
  • Berichten: 5
  • Lid geworden op: 15 apr 2021, 14:33

Re: Van wie is deze houtskool tekening?

Bericht door Dramacydril »
mark plaat Schreef:
-------------------------------------------------------
> vermoeden mijnerzijds
> Servranckx Victor (1897-1965


Dank je voor je bericht. Komt in de buurt ja, maar of dat de maker is ik weet het niet. Ik kijk nog wel even rond op internet. Als er nog mensen zijn die ideeen hebben, graag!
Plaats reactie