Het is een 20-ste eeuws schilderij, dus zeker niet van de 17e eeuwer Hendrick. De waarde is niet hoog, maar afhankelijk van de voorstelling. Enig idee welke toren het voorstelt?
Dit zijn de gedocumenteerde Van Vlieten uit die periode: https://rkd.nl/nl/explore/artists#search=advanced&sa%5Bkunstenaarsnaam%5D=vliet&filters%5Bperiode%5D=1884%7C%7C1954&facets%5Bperiode%5D%5Bstart%5D=1884&facets%5Bperiode%5D%5Bend%5D=1955&facets%5Bperiode%5D%5Bgap%5D=11&start=0
uverb Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is een 20-ste eeuws schilderij, dus zeker niet
> van de 17e eeuwer Hendrick. De waarde is niet
> hoog, maar afhankelijk van de voorstelling. Enig
> idee welke toren het voorstelt?
>
> Dit zijn de gedocumenteerde Van Vlieten uit die
> periode:
> https://rkd.nl/nl/explore/artists#search=advanced&sa%5Bkunstenaarsnaam%5D=vliet&filters%5Bperiode%5D=1884%7C%7C1954&facets%5Bperiode%5D%5Bstart%5D=1884&facets%5Bperiode%5D%5Bend%5D=1955&facets%5Bperiode%5D%5Bgap%5D=11&start=0
Als ik kijk bij deze namen zie ik namelijk dat er nog een henk van der vliet is, maar hiervan is de signering : H v d vliet.
Verder is er nog een C.H. Van vliet. Die kan het ook niet zijn.
Ook gekeken bij Herrie van vliet, andere schilderstijl.
Verder heb ik op de rkd wel gevonden dat de hendrick cornelisz van vliet zijn schilderijen signeerd met H. Van vliet.
Dit schilderij is naar mijn weten van de oude kerk amsterdam.