Doorgaan naar inhoud

kabouters

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • Anonieme bezoeker Offline

Re: kabouters

Bericht door Anonieme bezoeker »
Dikkie1984 Schreef:
-------------------------------------------------------
> scholte Schreef:
> -------------------------------------------------------
> > Dit precies de uitzonderlijke manier waarop
> deze
> > Hendrich schilderde. Geen twijfel mogelijk.
>
> Beetje apparte redenering.......
>
> Dus pietje schilderd met een bepaalde hand
> schilderijen maar het is gesingeerd met
> Klaas.....maar nee zo schilderd pietje dus het
> behoord aan pietje....
> /knip/
> Ik zie geen overeenkomst met hoe de desbetreffende
> schilder signeerde

@Dikkie

Goddank begin jij er over :)
Als ik 't zou doen dan stonden bepaalde lieden vooraan om weer commentaar te geven.

Maar ik deel je mening :)
  • Anonieme bezoeker Offline

Re: kabouters

Bericht door Anonieme bezoeker »
Dikkie1984 Schreef:
-------------------------------------------------------
> scholte Schreef:
> -------------------------------------------------------
> > Dit precies de uitzonderlijke manier waarop
> deze
> > Hendrich schilderde. Geen twijfel mogelijk.
>
> Beetje apparte redenering.......
>
> Dus pietje schilderd met een bepaalde hand
> schilderijen maar het is gesingeerd met
> Klaas.....maar nee zo schilderd pietje dus het
> behoord aan pietje....
> /knip/
> Ik zie geen overeenkomst met hoe de desbetreffende
> schilder signeerde

@Dikkie

Goddank begin jij er over :)
Als ik 't zou doen dan stonden bepaalde lieden vooraan om weer commentaar te geven.

Maar ik deel je mening :)
  • Dikkie1984 Offline
  • Berichten: 160
  • Lid geworden op: 19 jun 2020, 20:50

Re: kabouters

Bericht door Dikkie1984 »
hildedriessen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hart, weet u een manier om dit schilderij gunstig
> te verkopen? In Nederland? Duitsland? Moet men het
> dan tevoren laten kuisen?

Als u een foto plaats van hoe het gesingeerd is en het is een originele is wil ik het ook wel kopen.
  • Dikkie1984 Offline
  • Berichten: 160
  • Lid geworden op: 19 jun 2020, 20:50

Re: kabouters

Bericht door Dikkie1984 »
Hart Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dikkie, de F die je meent te zien is een
> hoofdletter H van Hendrich, in Breitkopf
> Frakturschrift zoals dat in Duitse scholen werd
> geleerd:


Ik heb een vraag aan u.....bent u van mening dat het gesingeerd is met Hendrich.....en dat het schikderij aan hem toebehoord
  • Dikkie1984 Offline
  • Berichten: 160
  • Lid geworden op: 19 jun 2020, 20:50

Re: kabouters

Bericht door Dikkie1984 »
Hallo,

U geeft info over de desbetreffende schilder Oke...

Maar mijn vraag aan u aangezien u verstand van zaken heeft en al een langdurige gebruiker bent.

Als u kijkt hoe het gesingeerd is.....behoord het dan aan de kunstschilder Hendrich.

Want ik denk wat te kunnen leren hier van de antwoorden maar tot nu toe is er niet echt een antwoord.....
  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: kabouters

Bericht door Hart »
Dikkie, dat antwoord heb ik al gegeven. De signatuur Hendrich is in Sütterlin/breitkopf/Fraktur- schrift. Die kan anno 2020 niet iedereen lezen want dat vergt oefening. Maar zijn gedocumenteerde signaturen komen er duidelijk mee overeen. Bovendien is het schilderij 'signed all over' dwz van een zo sterk persoonlijke techniek en toets dat imiteren ondenkbaar is.
  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: kabouters

Bericht door Hart »
Hilde, een veiling is de snelste weg. Hendrich wordt eigenlijk overal verkocht, ook in de US en Polen, maar niet hier in NL/B. Je kunt het best mailtjes in het Engels sturen: aan Schloss Ahlden en Bassenge in Duitsland en Desa in Polen:

https://schloss-ahlden.de/
https://bassenge.com/
https://desa.pl/pl/o-nas/kontakt/

Met deze foto’s en de afmetingen. Allicht heeft er eentje interesse. En dan zal je ’t moet en opsturen.

Hoe kom je aan dit merkwaardige ding als ik vragen mag?
  • Anonieme bezoeker Offline

Re: kabouters

Bericht door Anonieme bezoeker »
@Dikkie

Heb wellicht nog wat info voor je...
Doe me even een mailtje op skoander@outlook.com

Geen verplichtingen :)
Plaats reactie