Doorgaan naar inhoud

Franse passe-partouts

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Franse passe-partouts

Bericht door Hart »
Weet iemand van ulieden in de randstad een vertrouwd adres waar Franse passe-partouts op maat goed en betaalbaar worden gemaakt? Mijn Franse maker is opgehouden en het vak wordt in Holland niet veel bedreven.
Bijlagen
v5umevO7z
  • Anonieme bezoeker Offline

Re: Franse passe-partouts

Bericht door Anonieme bezoeker »
Niet in de randstad, wel in Friesland.
Franse passepartouts in vierkant/rechthoek én ronde passepartouts is mogelijk.

Lijntjes trekken doe ik echter niet met de trekpen en oostindische inkt (zoals 't "hoort"), wél werk ik als één van de weinigen (en wellicht als enige lijstenmaker in NL) met een glaspen. (zoek maar op wat dat is)
Ik gebruik Japanse inkten in diverse kleuren met PH 7 + (zuurvrij) etc. etc.
Kleuren met poeder, verf óf een combinatie er van, desgewenst met bladgoud of bijv. palladium (geen bladzilver, dat gaat oxideren en ziet er niet uit)
Edit: er zijn ook diverse kleuren biesjes die op het passepartout geplakt worden, dit als onderdeel van het franse passepartout. Dit is troep, werk ik niet mee. De lijm droogt vroeg of laat uit, die biesjes laten los en leiden dan een zwervend bestaan door de lijst Kost niks, is ook niks. (nu zijn er lijstenmakers die wél die biesjes gebruiken en dan de toplaag van de passepartout op de biesbreedte insnijden, de toplaag van het pp karton verwijderen en de bies in dat verdiepte stuk plakken. Mocht de lijm loslaten dan blijft de bies alsnog in dat gootje liggen, de druk van de glasplaat houdt die rommel dan op de plek. Omslachtig geneuzel, het is en 't blijft niks.)

Betaalbaar? Hangt er vanaf welke prijzen je gewend bent, maar in 't algemeen hoor ik dat ik aan de prijs ben.
Andere stijl, andere materialen...dat kost wat meer (ter idee: een trekpen en oostindische ink kost bijna niks, een fatsoenlijke glaspen van bijv. de fa. Herbin kost zo'n €80, inkten per 15 ml. zo'n €20, speciale tapes zo'n €12 ex BTW per rolletje (waar je nét niks mee kan) enz. enz.)


(Het is overigens niks persoonlijks, maar ik zou iemand in de randstad zoeken, Friezen en randstedelingen zijn in de voorgaande jaren geen goede combinatie gebleken, enkele uitzonderingen daargelatn. Friese nuchterheid vs. de randstadmentaliteit werkt vaak niet echt. Het is echt niks persoonlijks, e.e.a. is gebaseerd op 16 jaar aan ervaringen.)
  • mark plaat Offline
  • Berichten: 722
  • Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:17

Re: Franse passe-partouts

Bericht door mark plaat »
Hallo Hart..
Was al voor je bezig met informeren ,maar ook de lijstenmaker uit bodegraven
is er mee opgehouden ,was toch niet de zelfde he!
Maar die verwees me naar Waddinxveen.
Hij heeft zijn spullen over gedaan aan:
www.pemfotografie.nl
info@pemfotografie.nl
misschien iets ??????
succes
  • Anonieme bezoeker Offline

Re: Franse passe-partouts

Bericht door Anonieme bezoeker »
Hart Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nogmaals dus: weet iemand van ulieden in de
> randstad een vertrouwd adres waar Franse
> passe-partouts op maat goed en betaalbaar worden
> gemaakt?

Puur uit nieuwsgierigheid: waarom moet het regio randstad zijn?

Is de kwaliteit in die regio beter? Lagere prijzen?
Geen zin om een stukje te rijden naar 't noorden of zuiden?
Andere reden(en)?
  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: Franse passe-partouts

Bericht door Hart »
Skoander, spam mijn threads svp niet dicht met je oeverloze egogeschriften. Ik hou ze graag leesbaar, zodat ik antwoorden mag verwachten. Voor je toegewijde fans kun je beter een blog beginnen. Bedankt.
  • Anonieme bezoeker Offline

Re: Franse passe-partouts

Bericht door Anonieme bezoeker »
Hr Reitz (of vergis ik me?!)

Oeverloos praat, ach..ik licht e e.a toe.
U vraagt, ik reageer.
Er zijn m.i. inderdaad weinigen die nog Franse passepartouts maken, als dat buiten de randstad is: het zij zo.

U denkt daar anders over, ook prima.

Bepaalde werkwijzes toelichten is m.i. geen overbodige luxe, er wordt genoeg geknoeid met fineliners, sticker biesjes en dat soort rommel.
Als dat u niet interesseert: prima.

Succes in uw zoektocht naar goedkope én goede franse passepartouts in de randstad.
  • scholte Offline
  • Berichten: 155
  • Lid geworden op: 16 okt 2008, 17:47

Re: Franse passe-partouts

Bericht door scholte »
Skoander Schreef: U vraagt, ik reageer. Hr Reitz (of vergis ik me?!)

Hart vroeg om een adres, niet om zijn thread zinloos te maken met irrelevante bladvulling uit Boerenkoolstronkeradeel. En ook niet om te proberen de identiteit van leden openbaar te maken. Dat is namelijk niet alleen tegen de regels, maar ook erg onbeschoft.
  • Anonieme bezoeker Offline

Re: Franse passe-partouts

Bericht door Anonieme bezoeker »
Inzake de identiteit openbaar maken: u interpreteert de forumregels blijkbaar ruim.

Ik lees in de regels dat er geen privacygevoelige info gepost mag worden. Een achternaam valt daar niet onder.
Dan kan bijv. elke De Vries/De Boer/Postma/De Ruiter nu wel ouwehoeren over privacyschending.

Inzake het passepartout adres:
ik weet dat niet iedereen dit werk doet, het aanbod wordt steeds kleiner. Als een adres in Frl dit werk wel doet, wat is het probleem?
Het is geen randstad, klopt. Maar als 't aanbod beperkt is dan moet je soms even verderop kijken.

Ik kan in noord- en midden NL ook niet alles krijgen en laat o.a. materiaal op maat maken in bijv. Brabant.
Een eindje rijden, dat is dan jammer maar ik krijg wel wat ik wil hebben.

Het is maar waar je de prioriteiten legt.
Blijkbaar is voor Hart de nood niet hoog.
Plaats reactie