Doorgaan naar inhoud

Te koop bij de kringloop in Utrecht

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• Anonieme bezoeker Offline

Re: Te koop bij de kringloop in Utrecht

Bericht door Anonieme bezoeker »
Ik vrees dat de kringloop de komma vergeten is.

€7,50 lijkt me eerder een kringloopprijs voor een amateurwerk.

Kringlopen hanteren wel vaker prijzen waarvan ik denk "laat maar".

Gister bij een kringloop een klein vaasje, gewoon een leuk ding, Gouda.
Niet spectaculair, gewoon een geinig ding
Had de bril niet bij me, ik las €10.
Bij de kassa bleek de prijs €40.

Kringlopen zijn niet meer wat het geweest is!
  • Anonieme bezoeker Offline

Bericht door Anonieme bezoeker »
Als er ook nog eens andere lijst om moet: hangen laten!

Als ik wat inkoop waar nog een andere lijst om moet dan mag de prijs wel érg schappelijk zijn wil het uit kunnen/de moeite waard zijn. Het is dan nog vaak liefdewerk oudpapier (en dan heb ik nog wel een lijstenmakerij!)
  • van_oma Offline

Bericht door van_oma »
Dit is gewoon een niemendalletje van een illustratrice voor de kinderkamer. Die Moes-familie is zelf al heel onduidelijk en ook nog eens moeilijk van de Moes-pseudoniemen te onderscheiden, omdat die naam van Tilly onder een groot publiek populair werd en onbekenden hem gingen gebruiken om hun werk aan de man te brengen. Het is net als met de familie Knikker: je weet nooit precies wie wie is en als er Knikker onder staat is het vaak van een ander, terwijl onder hun echte werk dan weer pseudoniemen staan. Jan Kelderman was er nog sterker in: die kon zelf helemaal niet schilderen, maar kocht werk van allerlei veelschilders en sociale werkplaatsen, zette er zijn naam onder en verkocht er vele honderden, misschien wel duizenden.

https://www.schilderijen-site.nl/woordenboek/tilly-moes/
Plaats reactie