Doorgaan naar inhoud

P.J.A. Wagemans

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • Jonne Offline
  • Berichten: 4
  • Lid geworden op: 16 nov 2017, 02:04

P.J.A. Wagemans

Bericht door Jonne »
Kan iemand mij iets zeggen over dit schilderij van PJA Wagemans? Volgens mij is dit de Delfshaven in Rotterdam.
Het is al heel lang in onze familie, mijn opa heeft het ooit gekocht bij kunsthandel de Ster in Rotterdam ( sticker zit achterop) en het is op doek geschilderd.
Jonne
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • mp.kunst Offline
  • Berichten: 1303
  • Lid geworden op: 11 apr 2009, 23:59

Re: P.J.A. Wagemans

Bericht door mp.kunst »
Het is inderdaad Rotterdam. Nu zijn er twee mogelijkheden. Of PJA Wagemans heeft twee nagenoeg indentieke schilderijen gemaakt of iemand anders dan PJA Wagemans heeft een kopie gemaakt van dit schilderij.

http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/51heinraambrug.htm
  • Jonne Offline
  • Berichten: 4
  • Lid geworden op: 16 nov 2017, 02:04

Re: P.J.A. Wagemans

Bericht door Jonne »
U kent het schilderij of in ieder geval de afbeelding, hebt u enig idee waar het bijna identieke zich bevindt?
En is iemand gespecialiseerd in PJA Wagemans zodat ik er eens naar kan laten kijken?
Vr. Groet, Jonne
  • Marja111 Offline
  • Berichten: 2
  • Lid geworden op: 29 aug 2018, 14:18

Re: P.J.A. Wagemans

Bericht door Marja111 »
Beste Jonne,
Wij hebben ook een PJA Wagenmans schilderij van delftse haven in ons bezit.
hij is links onder gesigneerd.
ik heb hem laten taxeren datering 1945/1950.
hij is in goede conditie en ben van plan om deze te verkopen.
vrg marja kok
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Jonne Offline
  • Berichten: 4
  • Lid geworden op: 16 nov 2017, 02:04

Re: P.J.A. Wagemans

Bericht door Jonne »
Beste Marja,

Is bij de taxatie ook onderzocht of het een echte Wagemans is? Bijzonder dat die van jou links onder gesigneerd is en bij mij rechts onder.
Ik heb hem nog niet door een expert laten bekijken, zal dat spoedig doen.
Ben wel nieuwsgierig op wat voor waarde hij bij jou getaxeerd is en of er nou een aantal nageschilderde of misschien uit broodnood toch authentieke "Delfts havens"in omloop zijn.
Misschien leest een kenner dit en kan/wil deze hierop reageren?

Met vriendelijke groet,
Jonne
  • Marja111 Offline
  • Berichten: 2
  • Lid geworden op: 29 aug 2018, 14:18

Re: P.J.A. Wagemans

Bericht door Marja111 »
Beste jonne
Het tydens de nationale taxatie dag ongeveer een jaar of 8 geleden bij federatie TMV getaxeerd op vervangings waarde van € 600.00
Vriendelijke groet marja
  • Weeghuisje Offline
  • Berichten: 1
  • Lid geworden op: 04 mei 2019, 13:22

Re: P.J.A. Wagemans

Bericht door Weeghuisje »
Hallo ik heb dat schilderij van Marja111 gekocht voor 175 euro.Ik weet dat er ook nog een geveild is ,allemaal net iets anders.
Het was een broodschilder.
Ik heb op dit moment 5 schilderijen van hem.
De kwaliteit verschilt nogal.
Groeten Ron v d Pavoordt
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • mp.kunst Offline
  • Berichten: 1303
  • Lid geworden op: 11 apr 2009, 23:59

Re: P.J.A. Wagemans

Bericht door mp.kunst »
Even ter aanvulling: Dit is niet Delfshaven maar de Delftsevaart. De Delfsevaart ligt in hartje centrum en dat ligt Delfshaven niet.
Op de schilderijen is de situatie van voor de oorlog te zien want dit deel van Rotterdam is nagenoeg volledig weggebombardeerd in mei 1940. Dit zou iets meer kunnen zeggen over de datering van de schilderijen.
  • Jonne Offline
  • Berichten: 4
  • Lid geworden op: 16 nov 2017, 02:04

Re: P.J.A. Wagemans

Bericht door Jonne »
Dank voor uw informatie, altijd leuk om meer te horen; ik heb dit schilderij van mijn grootouders (Rotterdammers) gekregen en moest beloven er zuinig op te zijn.
Achterop zit een stikker van een Rotterdamse kunsthandel.
Vriendelijke groet, Jonne
Plaats reactie