Doorgaan naar inhoud

kunstschilder H. Veenendaal

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • peter van overbeek Offline

Re: kunstschilder H. Veenendaal

Bericht door peter van overbeek »
Ben in bezit van zicht op beestenmarkt Amersfoort. HW Veenendaal
is geboren te Amersfoort op 24 augustus 1886 en overleden te Amersfoort
op 25 maart 1946. Hij werkte in Zuid Frankrijk in 1929 en 1930 en was
leerling van Wolter en Luns. Informatie zou te vinden zijn op bladzijde
475/476 van Pieter Scheer Lexicon 1750-1950.

Weet u meer dan hoor ik dir graag. Ik ken het lexicon zelf niet

Bericht door C.W.Uijl-Elbertsen »
Sinds juli 2006 zijn wij in het bezit van een schilderij van schilder H.Veenendaal.Het schilderij is in 1940 in Leiden gekocht bij kunsthandel Gerard van Spaandonk voor fl.400,--.
Op het schilderij staat een boerenhuis met een klein huisje erachter. Verder een doorkijkjenaar een dorpje met kerk. Verder staan er een paar grote bomen met roodachtig blad waardoor de zon schijnt. Er is ook een watertje,kippen ,geraniums,emmer,klompen,enz.

Is er al meer informatie over deze schilder en evt. waarde van zijn schilderijen.

Met vriendelijke groet ,
Ineke Uijl.

Bericht bewerkt (07-12-2006 14:34)
  • Karel1987 Offline

Bericht door Karel1987 »
J.Keizer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo,
> Wij hebben ook iets van Veenendaal gevonden op
> zolder bij oma.
> Weten niet wat het precies is (tekening, aquarel
> of iets anders).
> Voorstelling: Amersfoortse berg.
> Graag reactie

Heeft u dit werk nog? Graag hoor ik van u
  • deVlaming Offline

Bericht door deVlaming »
LS,
ik heb nog een schilderij staan waarvan ik denk dat het van dezelfde schilder is.
Zie de bijlagen
Het doek heeft een kleine beschadiging rechts onderin
Ik heb het schilderij in 1995 gekocht bij Liberty op de Meent te Rotterdam voor 1850,-
Incl lijst.
Ik heb de originele aankoopbon nog, Daarop staat ''Verdale'' als schilder aangegeven en ik moet erkennen dat dit ook niet duidelijk is te lezen op het schilderij.
Gezien het tafereel denk ik echter dat het een Veenendaal is.. Ik laat het aan de kenner of liefhebber/verzameler van dezelfde stukken over.
Voor 370,- euro bied ik het schilderij te koop.

Met vriendelijke groet,
B de Vlaming
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Violier1 Offline

Bericht door Violier1 »
ik heb een mooi schilderij van H.Veenendaal met de mooie originele omlijsting. Watertje, bruggetje met links prachtig hoekhuis en kippetjes en rechts een prachtig huisje geschilderd. Mooie zoninval. Ook een bruggetje. Iedereen die mij binnenkomt oogt meteen naar het schilderij. Het is rustgevend.
  • mkoome32 Offline

Bericht door mkoome32 »
Hai,

Ik ben in het bezit van een schilderij van H.veenendaal ik heb hem gekregen toen ik geboren werd 36 jr geleden..ik ben ook vernoemd naar degene die het in zijn bezit had..als ik het goed heb 2 mensen een vrouw die Jos heette en een man geloof ik en samen is daar de naam Josine uitgekomen..
Als ik het niet verkeerd heb is dit een schilderij waar het hout van een boom van geschonken aan de heer Veenendaal..wat hij kon gebruiken voor het schilderij..vriendelijke groet m.koome
Plaats reactie