Vincent van Gogh, Prent/Litho
Bericht door belt0050 »LS,
Ik ben in het bezit gekomen van twee tekeningen van Vincent van Gogh. (kringloop)
Het betreft twee kleine prenten/litho's omlijst in een passe-partout, welke deels over tekening valt,
beide tekeningen zijn op karton geplakt, dus kan e.a niet losmaken. Op achterzijde van karton staat de tektst:
Hendrick de Keijser
atelier voor grafische kunst
----
Tekeningen in zwart -wit
etsen Litho's
Pentekeningen
pastels
reclametekeningen
Omlijstingen
Op bovenstaande naam komt niets naar boven wat duidt op een link naar van Gogh, anders dan de bekende Hendrick Keijser uit Amsterdam.
overige gegevens:
Boer met Hak:
maatvoering passe-partout: 9x11,5cm
papier wollig en onregelmatig van structuur, geen raster zichtbaar
Spittende boerin:
maatvoering passe-partout spittende boerin: 7,5 x 11
papier gerasterd uitvoering (velijn?)
bijgesloten enkele foto's ter verduidelijking.
graag verneem ik van u of u kunt vertellen over de authenticiteit en/of dit litho's cq reproducties betreft. En zo mogelijk enige museale significantie.
in afwachting van een antwoord,
T. vd Belt
Ik heb nog enkele foto's hieronder toegevoegd.
Ik ben in het bezit gekomen van twee tekeningen van Vincent van Gogh. (kringloop)
Het betreft twee kleine prenten/litho's omlijst in een passe-partout, welke deels over tekening valt,
beide tekeningen zijn op karton geplakt, dus kan e.a niet losmaken. Op achterzijde van karton staat de tektst:
Hendrick de Keijser
atelier voor grafische kunst
----
Tekeningen in zwart -wit
etsen Litho's
Pentekeningen
pastels
reclametekeningen
Omlijstingen
Op bovenstaande naam komt niets naar boven wat duidt op een link naar van Gogh, anders dan de bekende Hendrick Keijser uit Amsterdam.
overige gegevens:
Boer met Hak:
maatvoering passe-partout: 9x11,5cm
papier wollig en onregelmatig van structuur, geen raster zichtbaar
Spittende boerin:
maatvoering passe-partout spittende boerin: 7,5 x 11
papier gerasterd uitvoering (velijn?)
bijgesloten enkele foto's ter verduidelijking.
graag verneem ik van u of u kunt vertellen over de authenticiteit en/of dit litho's cq reproducties betreft. En zo mogelijk enige museale significantie.
in afwachting van een antwoord,
T. vd Belt
Ik heb nog enkele foto's hieronder toegevoegd.