Doorgaan naar inhoud

Wie herkent... iets?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • Lizzzzel Offline
  • Berichten: 2
  • Lid geworden op: 07 mar 2020, 19:34

Wie herkent... iets?

Bericht door Lizzzzel »
Ik heb dit schilderij en wil er graag wat meer over leren. Helaas is er geen handtekening to vinden. Het is gekocht in Amsterdam door een overgrootoma en mijn oma heeft het geërfd, ik van haar. De lijst is in afschuwelijke staat en ik denk dat de handtekening op een hoek heeft gestaan die er van af is gehaald. Het heeft een sticker waarvan ik vermoed dat er Gebroeders Koch op heeft gestaan maar ik kom niet heel ver met dat getal (8761).
Ik weet echte helemaal niks van kunst, ook niet van kitsch, ik denk alleen dat dit ding zo'n 70 tot 100 jaar oud is aangezien het al even in de familie is. Kan iemand me iets meer vertellen naar aanleiding van de foto's?
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: Wie herkent... iets?

Bericht door Hart »
Het is helaas geen origineel, maar òf een repro naar de voorstelling 'Händel's recital' van Vicente de Paredes (1845-1903) of een litho. Maar ook dan: een afgeknipte litho heeft geen waarde. Dat plaatje kun je dus in de prullenbak gooien, maar het Gebr.Koch-lijstje is bijzonder leuk. Er moet alleen een ets of tekening met een flinke marge in. Of desnoods een foto.

https://www.invaluable.com/auction-lot/v-de-paredes-1845-1903-the-recital-early-20th-c-l-c08b72002e#

Hier heb je er eentje met andere kleuren :) https://www.ebay.com/itm/264616079110
  • Lizzzzel Offline
  • Berichten: 2
  • Lid geworden op: 07 mar 2020, 19:34

Re: Wie herkent... iets?

Bericht door Lizzzzel »
Heel erg bedankt voor de informatie! Ik ga de lijst inderdaad laten maken, weet nog niet of ik het plaatje weg doe. Het zal niet veel waard zijn maar dat hoeft ook niet. Emotionele waarde is ook waarde. :)
Plaats reactie