Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij que leeftijd en schilder en echtheid bij benadering ? Of niet met natuurlijk met wat punten die daarop zouden kunnen wijzen . Alvast bedankt
Dat is het smalste paard dat ik ooit heb gezien .....
Van deze Apol imitaties staan er jaarlijks talloze op rommelmarkten. Sommige hebben nog wel een beetje kwaliteit, maar deze heeft helaas ook dat niet. Onverkoopbaar anno 2020.
Zou ik iets meer uitleg kunnen krijgen waarom niet van Apol en heb er een foto bijgedaan van paard van verkochte Apol via Christies . Lijkt me niet echt veel verschil in de maatvoering van het paard ?
Uitleggen gaat niet lukken. Je zult vast wel 100 à 200 echte Apols op het web bekeken hebben. Of meer. Als je dan het verschil in artistieke kwaliteit, lichtval, kleurnuances etc niet ziet, dan valt er niets uit te leggen. Gaat mij met voetbal of auto's precies zo, daar helpt uitleggen ook niet.
Er heeft (zoals meestal) een letter 'n.' voor de naam gestaan. Die is grotendeels weggehaald en betekende 'naar Apol'. Op deze site staan een hele zwik zulke voorbeelden: