Doorgaan naar inhoud

Van welke schilder is dit schilderij

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: Van welke schilder is dit schilderij

Bericht door Hart »
Het is een Duits ding, geen groot kunstwerk. Duitse signaturen zijn door de steeds wisselende schriftsoorten (deutsche Schrift, Fraktur, Sütterlin, Kurrent etc.) vaak moeilijk, ook voor Duitsers anno 2019. Ik denk dat er A. of D.Halberstadt staat. En dat de maker sowieso moeilijk te vinden zal zijn, want een klein lokaal schildertje.
  • renepaul Offline
  • Berichten: 4
  • Lid geworden op: 25 nov 2019, 07:54

Re: Van welke schilder is dit schilderij

Bericht door renepaul »
Hallo Hart,
dank voor de reactie. Handtekening kon ik inderdaad niet ontcijferen, zelfs nu zie ik Halberstadt er nog niet echt in (maar ook niets anders). Als ik zoek op Halberstadt kom ik wel deze tegen: https://rkd.nl/nl/explore/artists/368405 mogelijk is dit dan de schilder?
Ik heb 2 schilderijen van deze schilder, moet maar eens kijken wat ik er mee kan.
Groeten Rene
  • renepaul Offline
  • Berichten: 4
  • Lid geworden op: 25 nov 2019, 07:54

Re: Van welke schilder is dit schilderij

Bericht door renepaul »
Hallo MP.Kunst,

dank voor deze foto's. Lijkt niet om dezelfde schilder te gaan... op jouw foto's is de naam in de handtekening ook zeer goed leesbaar, bij mijn schilderij niet.

Overigens kan ik in de handtekening bij mijn schilderij me ook iets voorstellen dat er iets van Uilveld.... staat?

Ik heb ook nog een 2e schilderij van dezelfde schilder, zal ook nog even 2 foto's daarvan erbij doen.

Groeten Rene
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Hart Offline
  • Berichten: 1145
  • Lid geworden op: 12 dec 2008, 15:59

Re: Van welke schilder is dit schilderij

Bericht door Hart »
Die tweede signatuur lijkt niet eens met de eerste overeen te komen, maakt de verwarring nog groter. Wij moeten ons ook niet verbeelden Sütterlin te kunnen lezen, want die letters kloppen niet met ons alfabet. Als je het echt wilt weten moet je de twee signatuurfoto's aan het forum voor Frakturschrift voorleggen. Die lui zijn heel behulpzaam en hebben voor mij al eens hele bladzijden vertaald. De vraag kan waarschijnlijk ook in het Engels.

https://www.frakturschriften.de/frakturschrift/

Of als je mazzel hebt weet iemand op Findartinfo het: http://forum.findartinfo.com/forum.asp?FORUM_ID=2

Zelf zou ik die moeite niet doen wegens de middelmatige kwaliteit. Op www.ebay.de stikt het van dit soort rotsbeekjes. Vaak met een burlend hert ernaast :)
Plaats reactie