Doorgaan naar inhoud

Schilderij van J.I.W. Pootjes

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Robert68 Offline

Re: Schilderij van J.I.W. Pootjes

Bericht door Robert68 »
Het lijkt er op dat er sprake is van J.W. Pootjes. Wanneer je de signatuur van andere schilderijen van deze schilder bekijkt dan zie je tussen de J en de W overal een letter. Ons schilderij geeft qua signering duidelijk een "I" tussen beide letters. Aangezien ik niet weet waar U Uw kennis op heeft gebaseerd lijkt het mij gepast dat U mogelijk uw opmerking herziet nadat U dit nader heeft bekeken.
  • Robert68 Offline

Bericht door Robert68 »
Beste Mark, Ik ben heel blij met jouw reactie op dit geheel. De eerste drie reacties waren niet echt hoopvol en dan druk ik me nog mild uit. Hierbij een vergroting van de signatuur op het schilderij. En ik denk dat het wel overeenkomt met jouw bevindingen. Er is sprake van 3 letters want er staan ook drie punten zou ik zeggen en het lijkt in ieder geval op een I maar mogelijk is het toch iets anders. Ik ben heel benieuwd naar eventuele vervolg informatie.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Robert68 Offline

Bericht door Robert68 »
Dat haal ik er niet uit maar dat neem ik zonder meer aan. Dan weet ik nu in ieder geval dat we het hebben over dezelfde J.W. Pootjes waarvan meerdere schilderijen bekend zijn. Op Wikipedia is wel het een en ander terug te zoeken over deze schilder en dan blijft de vraag of we hier enige waarde aan toe moeten/kunnen toekennen?
Plaats reactie